A Starschema Kft. árbevétele tavaly elérte a 7,7 milliárd forintot, a növekedés 55 százalék 2021-hez képest. Az adatelemzés és adatvizualizáció belföldi piacvezetője a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére fokozta a növekedési ütemét, a korábbi években ugyanis 20-25 százalékos emelkedéssel zárt.
Mindezt azzal magyarázták, hogy a Starschema szolgáltatásai iránt a vártnál nagyobb volt a kereslet. A nehézségek miatt egyre több vállalat szeretné jobban hasznosítani az üzleti folyamatai során keletkező adatokat és a mesterséges intelligenciát, hogy javítsa a hatékonyságát és csökkentse a költségeit.
A megrendelések majdnem 60 százaléka az Egyesült Államokból érkezik, az ügyfelek jelentős része gyógyszeripari és pénzügyi társaság.
A társaság idén is jó eredményekre számít, mivel úgy látják, hogy a válság ellenére az ügyfelek sokat költenek adatvagyon-gazdálkodásra és adatelemzésre. Tapasztalataik szerint jelentős a kereslet a gyártási folyamatok automatizálása és a digitalizációs projektek iránt is. Az üzleti adatok feldolgozásában izgalmas fejleményként említették a mesterséges intelligencián alapuló chatbot, vagyis emberi beszédre képes szoftver alkalmazását, így ezen a területen is fejlesztenének.
A budapesti székhelyű Starschema Kft. 2006-ban jött létre, tavaly áprilisban az indiai HCL Technologies leányvállalata lett, majd év végén beolvadt az anyacégbe. Beszámolójuk alapján 2020-ban több mint 3,9 milliárd forint, 2021-ben majdnem 4,3 milliárd forint árbevételt értek el, túlnyomórészt külföldi megrendelésekből. A nyereségük közben 453 millió forintról 392,5 millió forintra csökkent.