Hirdetés
. Hirdetés

Játékból pénzt csinálni

|

Tömegeket ragadott magával a Pokémon Go, s ha már így van, miért ne próbálnánk meg üzleti sikert kovácsolni a lázból? Játsszunk mi is, és próbáljuk megtalálni a benne rejlő üzleti lehetőségeket!

Hirdetés

Ugyan miféle hasznot hajthat a Pokémon Go - nem számítva persze azokat, akik közvetlenül profitálnak belőle? Ryan Faas, a Computerworld szakírója érdekes eszmefuttatással lepte meg olvasóit. Mindenekelőtt azt javasolja, hogy ne késlekedjünk, nézzük meg a saját szemünkkel, hogyan működik, kiket kapcsol össze a kiterjesztett valóságban űzött játék. Ne szégyelljük, hiszen sokan arról számoltak be, hogy mióta játszanak vele, nincsenek álmatlan éjszakáik, nem szenvednek depressziótól, ráadásul a város új részeit fedezték fel. Tiszta haszon, de ennél azért többről van szó.

A Pokémon Go segíthet új ügyfeleket szerezni, elsősorban kisvállalkozásoknak: éttermek, bárok, kereskedések tulajdonosai számoltak be forgalomnövekedésről, mióta kitört a Pokémon-láz, hasonlóan ahhoz, ahogy a FourSquare dobta meg a cégek forgalmát újkorában. Azok, akik bejelentkeztek vele egy-egy úti állomásról, másokat is a hely meglátogatására invitáltak. Az étterem vagy presszó nevét elhintették a köztudatban, és a közösségi hálón keresztül újabb vendégeket csaltak maguk után.

 

Közönségcsalogató
Játékossága folytán a Pokémon Go még jobb lehetőségeket tartogat, érvel a cikkíró, csak tudnunk kell élni velük. A szörnyecskék előszeretettel bújnak meg műemlékek, szobrok, szabadtéri műalkotások vagy éppen az utcára nyíló üzletek környékén. A játékosok tehát ilyen helyeken fognak felbukkanni, és jó eséllyel el is időznek ott, hiszen tíz perc várakozás után újabb pokémon jöhet ugyanarra a helyre, a Lure modulok bedobásával pedig egy helyben ülve is a pokéstophoz lehet vonzani a pokémonokat. Ha gyakran dobnak Lure-t ugyanoda, azt mások is látják, így még többen keresik fel a helyet. Kár, hogy erre egyelőre nincs ráhatásunk, mert a pokéstopok véletlenszerűen generálódnak az Ingress, a Niantic előző AR-játékának adatbázisából. Jó hír viszont, hogy a Nianticnál fontolóra vették a szponzorált helyszínek lehetőségét - az első ilyenek a japán McDonald's lánc éttermei lettek.

Ám még akkor is tehetünk valamit, ha vállalkozásunk nem pokéstop: Lure-okat helyezhetünk el egy gyalogtávolságban lévő pokéstopnál, csak ne felejtsük el bejelölni a cégünk nevét, mert azt mindenki látni fogja, és hálásak lesznek a támogatásért.

Bizonyos szint fölött küzdőtermekért, angol nevükön Gymekért megy a harc, ami már játékosok együttműködését igényli. A pokéstopokhoz hasonlóan ezek is a való világban létező helyek, és igen, japánban a McDonald's éttermek mind azok. Megannyi bár, étterem és hasonló vállalkozás szakíthat szép hasznot abból, ha a játékosok időt és pénzt nem sajnálva edzenek vagy mérkőznek órákon keresztül.

Kapcsolatépítés a közösséggel
Amennyiben olyan szerencsénk van, hogy a vállalkozás környékén pokémonokat, azaz játékosokat vonzó hely van, számíthatunk a forgalom növekedésére, bár ez nem törvényszerű. Akadnak vállalkozók, akik csak a sok gyalogost látják az egészből, de hasznot semmit, ezért játszani csak akkor engedik a vendéget, ha fogyaszt is valamit. Mások közvetlenül igyekeznek kapcsolatba kerülni a közösséggel, megint mások tudomást sem akarnak venni az egészről. Kitiltani vagy negligálni a vendégeket nem tanácsos, mert nem tudhatjuk, kiből lesz vevő, és ki neheztel meg az intoleranciáért. Azt sem mindig egyszerű eldönteni, hogy aki a telefonra meredve tér be az üzletbe, játszik, vagy például keres valamit.

Legegyszerűbb módja a vevőcsalogatásnak, ha a Pokémon Go szerelmeseinek kedvezményt vagy ajándékot kínálunk. Erre már számos példa van, sőt sokan egyenesen a játékhoz kötődő ösztönzőket alkalmaznak, amitől az ügyfél úgy érezheti, egyenlő féllel, lelkes játékossal van dolga. Remek módja ennek, ha magunk is csatlakozunk a környék egyik kedvelt csapatához, annak tagjait kedvezményben részesítjük, segítjük a pokémonokat elkapni, előmenetelükért jutalmazzuk őket, a közösségi hálókon megosztott pokémonos képeiket kitesszük saját céges profilunkra.

Bár a Niantic a legújabb frissítésben akkumulátorkímélő módot vezetett be, a Pokémon Go sokat fogyaszt, kelendőek lettek a külső akkumulátorok. Érdemes töltési lehetőséget kínálnunk, akár csekély ellenszolgáltatásért cserébe. Az ingyenes wifi magától értetődő ajándék. Ennél egyedibb ötlettel rukkolt elő az az állatmenhely, amely szörnykergetéssel egybekötött kutyasétáltatásra kéri a kutyabarát játékosokat. Egyes diákok némi zsebpénzért vállalják, hogy elfoglalt barátaik helyett játszanak. Végül pedig miért ne állhatnánk össze más helybéli vállalkozásokkal, hogy egymáshoz irányítsuk a pokémon-vadászokat, hiszen ez egyenesen a játék szellemiségéből ered - zárja gondolatmenetét Ryan Faas.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.