A több tízezer előfizetőt képviselő, augusztus 30-án megalakult IP Telefon Szolgáltatók Érdekvédelmi Szövetségének (Itész) tiszteletbeli elnöke, Horváth Pál szerint az Ip telefóniában érdekelt cégeknek még az előfizetői piac robbanása ki kell dolgozni valamilyen szintű önszabályozást, még mielőtt a Nemzeti Hírközlési Hatóság vagy más szabályozói testület egy, a cégek és üzletmenet számára nem megfelelő szabályozást kényszerítene rájuk.
A munkát egy etikai kódex kidolgozásával kezdenék, megalakítanák a Budapest Voice Exchange-t (BVX-et), ahol a ki- és bemenő hívások cseréje és mérése történne. Műszaki ajánlásokat dolgoznának ki a magyar és az EU hatóságok számára, illetve a tagok által bevizsgált eszközöket Itész tanúsítvánnyal látnák el (ami garantálná, hogy az adott router vagy telefon használható a szövetség tagjai által biztosított szolgáltatásokkal).
Horváth Pál beszélt ugyanakkor arról is, hogy Európában elsőként hazánkban vezették be a földrajzi helytől független előhívószámot, a 21-est, viszont a kezdeményezés éppen a szabályozatlanság miatt nem sikeres. A tiszteletbeli elnök szerint egységes összekapcsolási feltételeket kell megteremteni, jelenleg a távközlési szolgáltatók 8-120 forintot kérnek azért, hogy valaki egy 21-es előhívóval kezdődő számot hívjon.
A sajtótájékoztatón résztvevő cégek képviselői abban egyetértettek, hogy az IP telefónia piaca robbanás előtt áll, hamarosan megjelennek ugyanis azok a megoldások, amikor egy nagy áruházból megvásárolt doboz segítségével, különösebb tudás nélkül egyszerűen igénybe lehet venni ezeket a ma még alternatív távközlési szolgáltatásokat.
A szövetség alapító tagjai a 3C Kft., az Actel Zrt., az Externet Kft., a Designer Team Kft., a Mikroháló Kft., a MyPhone Kft. és az Opennetworks Kft.
IP telefonszolgáltatás a hipermarketből
Az egységes előhívószám és az alacsonyabb percdíjak kérdése is szerepet kap a IP Telefon Szolgáltatók Érdekvédelmi Szövetségének terveiben.
Hirdetés
Hirdetés