Hirdetés
. Hirdetés

Így kamatoztatja a divatipar a mesterséges intelligenciát

|

Egy olyan erősen telített piacon, mint a divatkiskereskedelem, a márkák piaci pozícióiktól függően kísérleteznek az árképzési stratégiáikkal.

Hirdetés

Ahhoz, hogy megértsük a mesterséges intelligencia hatását a divatkiskereskedelemre, fel kell osztani az iparágat két elsődleges csatornára, az e-kereskedelemre és a valódi világ üzleteire. Míg a fizikai üzletek egyedi felhasználási területet nyújtanak az AI számára, az e-kiskereskedők máris a legfőbb rajongói.

Az olyan márkák, mint a ZARA és a Shein 15 napos forgalmi etapokon belül gyártják a divatnak megfelelő ruhákat. Ebben az ágazatban szó szerint millió dolláros kérdés, hogy pontosan képesek-e ilyen gyorsan megjósolni a trendeket? És itt lép be a képbe a mesterséges intelligencia. Az AI ugyanis megkönnyíti a változó trendek azonnali felismerését, ami segít ezeknek a márkáknak abban, hogy a csúcson maradjanak, és azonnal elégedettséget váltsanak ki a fogyasztóikból - írja a YourStory.com.

Hirdetés

Az azonnali teljesítésen túl a személyre szabás egy másik tényező, amit a fogyasztók várnak. Ehhez fontos az AI által vezérelt vizuális felismerés. Mindannyian ismerjük a kereskedelmi weboldalak termékajánlásait, amelyek mintha a gondolatainkat olvasnák.

A divatcikkekben utazó e-kereskedők egyöntetűen a vizuális felismerést használják arra, hogy hasonló kinézetű termékeket ajánljanak fogyasztóiknak a keresési előzmények alapján. Ez kényelmessé teszi a vásárlási élményt a vásárlók számára, és segít a márkáknak több konverziót elérni.

Ezzel szemben a vizuális felismerés ugyanilyen fontos szerepet játszik a kiskereskedők számára a beszerzési oldalon is. A múltbeli értékesítési adatok alapján segíthet azonosítani azokat a kategóriákat, dizájnokat és színeket, amelyek iránt nagy a kereslet, és azokat is, amelyek iránt nem.

Az említett ismereteket a beszerzési részlegek felhasználhatják a raktárkészleten tartandó termékek mennyiségének meghatározásához. Az ilyen adatvezérelt döntések nagyszerű eszközök a túlkínálat leküzdésére, és jobb készletforgalomhoz vezetnek.

A mesterséges intelligencia isteni mindentudásával a marketingesek kezében lévő végső eszközzé vált. A divatáru-kiskereskedelemben a marketingesek különböző utakat használnak, például célzott hirdetéseket, e-maileket és alkalmazás-értesítéseket a konverzió maximalizálása érdekében, és az AI a legfőbb szövetségesük ebben a folyamatban.

A márkák AI-algoritmusokat alkalmaznak, hogy a keresések és az oldalon tett látogatások száma alapján azonosítsák, kik azok a fogyasztók, akik hamarosan vásárolni fognak. Az adatokat arra használják, hogy az említett fogyasztókat ismételten megcélozzák hirdetésekkel és a termékre vonatkozó emlékeztetőkkel, aminek elvben és gyakorlatban is magasabb konverzió a vége.

Valójában a divatkereskedők nagy hasznát veszik az olyan AI-alkalmazásoknak, mint a social listening, ahol az eszközök segítségével "meghallgatható" és elemezhető, hogy a fogyasztók mit mondanak egy márkáról, annak versenytársairól vagy bizonyos, őket érdeklő témákról a közösségi médiában. A marketingesek a kiválasztott kulcsszavak segítségével virtuálisan "belehallgatnak" a közösségi médiában zajló beszélgetésekbe, és a megszerzett ismereteket vagy a stratégiai döntések javítására, vagy a potenciális fogyasztók megcélzására használják fel.

Egy olyan erősen telített piacon, mint a divatkiskereskedelem, a márkák piaci pozícióiktól függően kísérleteznek az árképzési stratégiáikkal. Az újabb márkák alacsonyabb árakkal próbálnak piaci részesedést szerezni, a bejáratott brandek pedig a haszonkulcs maximalizálása érdekében hajlamosak az árakat növelni. A mesterséges intelligencia segít a versenytársak árainak nyomon követésében a szabadon hozzáférhető adatok felhasználásával, és a versenyképes árpontok precíz meghatározásában.

Az e-kereskedelmi divatoldalak a fogyasztók korábbi vásárlási adatainak elemzése révén a méretre vonatkozó ajánlások termékenkénti javítására is használják a mesterséges intelligenciát. Ez jelentős hatékonysággal oldotta meg a méretproblémák miatti termékvisszajuttatások problémáját, amely az online kiskereskedők számára komoly kihívást jelent.

A virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) a legígéretesebb AI-technológiák, amelyek várhatóan az elkövetkező évtizedben megelőzik a bolti vásárlási élményt. A fizikai üzletek nemcsak a készletgazdálkodás és a marketingkezdeményezések kihasználására használhatják az AI-t, hanem arra is, hogy exkluzív felhasználói élményeket kínáljanak.

A Tommy Hilfiger például 2015-ben került be a hírekbe, amikor a Samsung VR-eszközeivel első soros kifutó-élményt nyújtottak vásárlóiknak a kiskereskedelmi térben. Az Alibaba is játszik az AI-val, amióta elindította FashionAI üzleteit, amelyek intelligens tükrökkel és intelligens ruhacímkékkel operálnak. Az üzleteken belüli intelligens asszisztensek népszerűsége is exponenciálisan növekszik, ami az ügyféltámogatás terén való skálázhatóságuknak köszönhető.

A válasz igen, mi nagyon bízunk az AI kreatív potenciáljában! Amazon San Franciscóban működő csapata már 2017-ben új ruházati termékeket tervezett az AI segítségével a meglévő minták alapján. A mesterséges intelligenciát bizonyos termékek raktárképeinek elemzésére alkalmazták, és hasonló stílusú duplikátumokat hoztak létre, ezzel bizonyítva, hogy a releváns adatok megadásával lehetséges a mesterséges intelligenciát tervezői munkára használni.

Még sok lehetőség van arra, hogy e tervek kifinomultságát javítsák. A mesterséges intelligencia akkor lesz igazán kreatív, ha a puszta másolás helyett újítani kezd. Azaz az AI által készített haute couture még csak álom. Egyelőre emberek nélkül nincs igazi kapcsolat a mesterséges intelligencia és a kreatív innováció között.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.