Április elsején a nagy technológiai cégek szívesen rukkolnak ki különféle tréfákkal, idén azonban a Microsofttól nem számíthatunk semmi ilyesmire.
Chris Caposella marketintigazgató egy belső kőrlevélben arra figyelmeztette a cég alkalmazottait, hogy a csínyek pozitív hatása csekély, viszont gyakran nem kívánatos sajtóvisszhangot keltenek, ezért lehetőleg tartózkodjanak az olyan áprilisi tréfáktól, amelyek a fogyasztókat is elérhetik.
Mindez némiképp váratlan a Microsofttól, ugyanakkor arra vall, hogy irányváltás mutatkozik a technológiai szektorban, és igen valószínű, hogy több más cég, köztük a Google is követi a Microsoft példáját.
A korábbi években a technológiai cégek imádták az április elsejei tréfákat, némelyik csínytevésük azonban balul sült el. Talán a legnagyobb botrányt az a 2016-os eset okozta, amikor a Gmail egy vicces, mikrofont eldobó Minyonos GIF-et csempészett a levelezések végére, és egy temetkezési vállalkozó állítólag szándéka ellenére így fejezte be részvétnyilvánító üzenetét.