A japán gyártó hazai kizárólagos disztribútora a Global Union, amelynek ügyvezető igazgatójával, Juhász Lászlóval és kereskedelmi igazgatójával, Patkó Zsolttal abból az alkalomból beszélgettünk, hogy a cég jövőre ünnepli fennállásának 25. évfordulóját.
Computerworld: Vajon milyen lehet az cég, amelynek az alapító-tulajdonosa egyik könyvében azt írja, hogy ne legyünk a pénz rabszolgái?
Juhász László: Kazuo Inamori 1959-ben alapította meg kollégáival a később Kyocera néven világhírűvé vált japán vállalatot. Az ön által említett intelme is kifejezi azt a megközelítést, amely a mai napig meghatározza a cég értékeit és arculatát. Benne van az, ami a Kyocerát a kezdetektől fogva jellemzi: olyan termékeket fejleszt és gyárt, amelyek gazdaságosan működtethetők, tartósak, könnyen kezelhetők, kímélik a környezetet.
CW: Jövőre lesz 25 éves a Global Union. Hogyan kezdődött az önök története?
J. L.: 1992-ben egy kicsi, néhány négyzetméteres zuglói irodahelyiségben indult a vállalkozásunk: nyomtatókhoz kezdtünk alkatrészeket, kellékanyagokat forgalmazni. Az első éves forgalmunk néhány milliós volt, mára pedig több mint 2 milliárd forint nettó árbevételű céggé nőttük ki magunkat. E növekedésnek több oka is van. Elsőként említem a Kyocera technológiáját és filozófiáját, mint a fejlődésünk szilárd alapját. Másodikként pedig professzionális csapatunkra hívom fel a figyelmet, amely magas színvonalú támogatást nyújt a kiváló termékportfólióhoz. Végül, de nem utolsósorban fontosnak tartom, hogy igyekszünk mindig előre nézni, előbbre járni, mint a versenytársak.
CW: Az IDC adatai szerint a Kyocera több szegmensben is vezet Magyarországon.
J. L.: Azt gondolom, hogy megbízhatóságával és sajátos megközelítésével a Kyocera olyan tekintélyt vívott ki magának, ami eladja a termékeit. Mi a hozzáadott helyi értékeinkkel egészítjük ki, tesszük teljessé a Kyocera kínálatát, ezt ismeri el a piac.
CW: - Merre halad a vállalkozás?
J. L.: Az iparágunkra nagy változások várnak. Mi előre menekülünk: olyan eszközökbe, erőforrásokba invesztálunk, amelyekkel majd néhány év múlva elégíthetjük ki az akkorra megfogalmazódó felhasználói igényeket.
CW: Milyen trendek jellemzik az irodatechnika piacát Magyarországon?
Patkó Zsolt: E piacot a folyamatos változással lehet jellemezni. Azt tapasztaljuk, hogy az A/3-as eszközökről egyre több üzleti felhasználó tér át az A/4-esekre, ugyanis a kisebb alapméretű eszközökben is megvannak azok a funkciók, technológiai újdonságok és szolgáltatások, amelyeket az A/3-asok esetében már megszoktak. A másik nagy változás pedig úgy írható le, hogy a felhasználók élni kívánnak a mobilitás adta lehetőségekkel az irodatechnikában is, például a mobilnyomtatásra, a felhőbe való szkennelésre gondolok.
CW: A Kyocera a közelmúltban szoftvercéget vásárolt. Miért dönthettek így a japán cég vezetői?
P. Zs.: Úgy gondolom, azért döntöttek emellett az igen jelentős akvizíció mellett, hogy az innovativitásuk erősítésével őrizzék meg piacvezető pozícióikat, és azért is, hogy újabbakkal gazdagíthassák a jelenleg körülbelül hatvan alkalmazásból álló megoldáskínálatot, mind a kis- és közepes vállalati szegmenst, mind pedig a nagyvállalatokat célozva.
CW: Végül is a Kyocera szoftvert vagy multifunkciós eszközöket gyárt, értékesít?
P. Zs.: Mindkettőt, de a cél az, hogy a Kyocera ne csak eszközöket adjon a felhasználóknak, hanem olyan megoldásokat, amelyek összessége dokumentumkezelő központként funkcionál. Mindkét elemnek, a szoftvernek és a hardvernek is, azonos súlya van ebben a működésben. Olyan megoldással is rendelkezünk, amelynek köszönhetően a technikusnak nem kell elutaznia a géphez, hogy megjavítsa, hanem bizonyos hibákat távolról képes elhárítani. Távolról a tonerszintek is felügyelhetők és az eszközök kijelzőire üzenetek küldhetők.