Hirdetés
. Hirdetés

Híres amerikai nagyvállalat vette meg a Netflix-díjas magyar céget

|

Magyarországon alakítják ki a közép-európai fejlesztői központot is.

Hirdetés

Itt az újabb sikersztori a magyar informatikai szektorban: végleges megállapodás született az online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott magyar Gravity R&D végleges felvásárlásáról. A Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő informatikai cég akvizícióját követően új tulajdonosa, az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, ráadásul a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra hozza.

A Gravity R&D-t az adattudomány és a gépi tanulás szakértői alapították még 2007-ben. A perszonalizációval foglalkozó magyar informatikai gyártó cég saját fejlesztésű szolgáltatásával az e-kereskedelem és a digitális média szereplőit segíti, hogy testreszabott ajánlatokat adhassanak a vásárlóiknak és ezzel növeljék forgalmukat. A digitális hirdetési piaci szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője, a Taboola az egész nyílt weben (open web) nyújt személyre szabott ajánlásokat, hátteret biztosít az ilyen jellegű "találatokhoz" a netezők számára. Ebben a szegmensben a Taboola a globális piac egyik legjelentősebb szereplője.

Hirdetés

Pontos iránytű az online birodalomhoz

Az amerikai cégnek a magyar cég által fejlesztett, mélytanuláson alapuló Yusp szolgáltatása kellett. A Gravity R&D kezdeti ismertségét azzal szerezte, hogy alapítói holtversenyben az első helyen végeztek a Netflix streamingszolgáltató által kiírt "Netflix Prize" nemzetközi gépi tanulási versenyén, amelynek célja a Netflix ajánlási technológiájának javítása volt, vagyis olyan tartalmak ajánlása, hogy a Netflix felhasználói minél tovább maradjanak előfizetők.

A Tikk Domonkos, Takács Gábor, Pilászy István és Németh Bottyán által alapított Gravity R&D-nek mára több mint 20 országban vannak ügyfelei, és jelenleg havonta több mint 35 milliárd ajánlást biztosít a kiskereskedelem, az e-kereskedelem és a digitális média vezető szereplőinek, többek között a Deutsche Telekom Magyarországnak, a spanyol piacvezető médiacsoportnak (La Vanguardia), vagy a legnagyobb török online piactérnek (n11.com).

Fejlesztői központ jön Magyarországra

A Taboola nem áll meg a Gravity R&D felvásárlásánál: a folyamatban lévő akvizíció keretében magas hozzáadott-értékű fejlesztői központot hoz létre Magyarországon. Az akvizíció része az amerikai cég céljának, hogy évente 100 millió dollárt - 36 milliárd forintot - fektessen be a kutatás-fejlesztésbe.

A zártkörű tranzakció részletei nem publikusak, a felvásárlás várhatóan 2022 második negyedévének végén vagy a harmadik negyedévének az elején zárul le.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.