A Magyar Reklámszövetség a kialakult gazdasági helyzetre tekintettel a reklám- és médiaipar képviseletében még nyáron és kora ősszel folytatott egyeztetéseket a kormánnyal a reklámadó 2023. január 1-jéig tartó felfüggesztésének meghosszabbítását kérve.
A Reklámszövetség javaslatának eredményeképpen a reklámszakmát sújtó adó felfüggesztési időszakának kiterjesztése bekerült a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adócsomag módosító előterjesztésébe, amelyet a héten a Parlament megszavazott, a Magyar Közlönyben való közzététellel pedig jogerőre emelkedett: a reklámadó mértéke 2023. december 31-ig továbbra is az adóalap 0%-a (Magyar Közlöny 2022. évi 192. szám 53. oldal).
Az MRSZ üdvözli a jogalkotók (kormány és Parlament) észszerű döntését, mert a reklámadó visszavezetése éppen az ország számára most különösen kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hatott volna, ahogy azt az iparági érdekképviseleti civil szervezet az egyeztetések során hangsúlyozta.
A Reklámszövetség véleménye szerint a reklámszakma most részben fellélegezhet, hiszen a reklámadó további egy évig nem jelent többlet terhet az utóbbi évtizedek legkomplexebb válságának hatásaival küzdő magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának. Az MRSZ ezzel együtt bízik abban, hogy hosszútávon ez a különadó végérvényesen kivezetésre kerül, ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló reklámipar tudja erősíteni a gazdaságot.