Koronavírus járvány ide vagy oda, úgy tűnik, hogy Apple befektetőnek lenni még ilyen vészterhes időszakban is jó dolog. A cég folyamatosan növeli bevételeit és ezzel együtt piaci értékét - ezt jórészt a hűséges vásárlóknak köszönhetik, akik évről évre megvásárolják az alma-logós termékeket. De vajon tényleg olyan hűségesek a vásárlók, mint gondolnánk? Erre adnak választ az iPhone eladások.
Az Apple már-már státusszimbólumnak számító telefonjai mindig is jelentős hányadát képezték a vállalat bevételeinek, így azt gondolhatnánk, hogy a cég bevételeivel együtt egyre nőtt az eladott készülékek száma is. A ZDNet által összeállított grafikonok azonban másról árulkodnak.
A telefonokból származó bevételek néha ingadoznak, de alapvetően növekvő tendenciát mutatnak, azonban ha megnézzük a cég által közölt eladási adatokat, azt láthatjuk, hogy ezt évről évre kevesebb eszközből szerzik meg. 2015 jelentette az abszolút csúcsot, ekkor nagyjából 220 millió iPhone-t adott el a cég, ez azonban 2019-re 190 millióra csökkent, ami azt jelenti, hogy a 2014-es szint alá süllyedtek az eladások:
Hogy mégis miért növekszik a telefonokból származó árbevétel? A válasz rettentő egyszerű: az iPhone-ok folyamatosan drágulnak. Míg 2012-ben a legdrágább iPhone modell 400 dollárt kóstált, addig a 2019-es legdrágább modell már több mint 1400 dollárba került, azaz jó 1000 dollárral megemelkedtek a csúcsmodellek árai. Az alábbi grafikonon láthatjuk a különböző modellek árait:
A konklúzió tehát az, hogy ugyan az utóbbi években sokan pártoltak el a cégtől, azonban a megmaradt Apple felhasználók annyira hűségesek, hogy a sokszor arcpirítóan drága modellekért is kicsengetik a csillagászati összegeket.