Az Amerikai Lemezkiadók Szövettsége (Recording Industry Association of America - RIAA) egy híradásnak tűnő reklámot postázott szét számos amerikai tévéállomásnak. A 2 perc 20 másodperces anyag megtekinthető a LiveLeak.com-on. A "híradás" próbálja a jóhiszemű vásárlókat távol tartani a kalózmásolatoktól, de mindezt úgy, hogy féligazságokat vagy teljes sületlenségeket is közéjük szór.
Példák: "Gyanakodjunk, hogyha a terméket az utcasarkon, vagy egy bolhapiacon kínálják". Aki járt már bárhol az Egyesült Államokban és futott bele "garage sale"-be (Garage Sale: amikor valaki a megunt, feleslegessé vált tárgyait kupacba rakja a hétvégén a kocsibejáróján, vagy garázsában és fillérekért eladja, csak hogy azok ne foglalják a helyet.), vagy hasonló kirakodóvásárba, az pontosan tudja, hogy számos régi CD-t, vagy bakelit lemezt lehet fillérekért megvásárolni ilyen alkalmakkor. Ezek természetesen nem hamisítványok, szóval ez annyira nem jellemző az Államokban. "A kalóz CD-k hangminősége általában pocsék." Nos, ez még a ténylegesen kalózmásolatokra sem igaz. Azért nem lenne baj, ha valaki elmondaná a RIAA-nak, hogy hogyan is működik a digitális másolás.
"- Naszóval, elloptam egy kocsit, kiraboltam egy üzletet és megruháztam egy fickót. Te mit csináltál Kölyök?
- Én letöltöttem egy Avril Lavigne dalt."
Természetesen azzal egyetértünk, hogy a kalózkodás nem szép dolog, de hírnek hamisítani egy a lemezkiadók érdekeit szolgáló reklámot pont ennyire nem az.