A Microsoft teszteli az OfficeTalkot, egy mikroblog-szolgáltatást, amelyet egyfajta vállalati Twitterként kell elképzelni. A Google pedig a Buzz vállalaton belülre optimalizált változatát állítja hadrendbe - tudósít a CNET.
Brett Stalkin a Google részéről nemrég úgy nyilatkozott, hogy a szolgáltatás már régóta rendelkezésére áll náluk belső használatra, és nagyon hasznosnak ítélte ezt a fajta vállalaton belüli "broadcast" médiát. Szerinte az olyan eszközök, mint a Google belső kommunikációjára használt Buzz, segítenek letörni a bürokráciát és olyan dolgokra vonni a figyelmet, amelyek elvesznének az információs kavalkádban. Kilátásba helyezte, hogy a Google elérhetővé teszi ugyanezt a GoogleApps-felhasználók számára, de konkrét időpontról nem beszélt.
Az OfficeTalk tavaly indult a Microsoftnál, kezdetben pár ember használta az Office Labs berkein belül, de igen gyorsan fejlődött, és most már ezrek használják a vállalaton belül. Redmond végül egy hete törte meg az OfficeTalk körüli csendet egy blogbejegyzésben, megjegyezve, hogy a tesztet kiterjesztik a vállalaton kívülre is.
A Microsoftnál az OfficeTalkot tesztelik
Ahogy az várható volt, a Twitter is szeretne "üzleti twitterré" válni. Azok számára, akik nem a felhőben, hanem saját szervereiken szeretnék futtatni, máris rendelkezésükre áll a 2008 óta elérhető Yammer.
A Microsoft Office Labs menedzsere, Chris Pratley szerint nem az a nehéz, hogy létrehozzanak egy mikroblog-motort, hiszen lehetőségei egyszerűek és alapvetőek. A kihívást az jelenti, hogy olyan öszetevőkből álljon, hogy valóban használják az emberek. Az alkalmazottak nem feltétlenül akarnak/tudnak mikroblogolni a munkahelyükön.
Más a szerepe a nyilvános és a vállalati mikroblognak. Előbbivel az emberek hírességek életét követik, vagy akár maguk is híressé válhatnak, utóbbi viszont egyértelműen kommunikációs céllal üzemel, például a távmunkásokkal való kapcsolattartásra.
Az sem bizonyos, hogy ami az egyik cégnek bejön, a másiknál is jól működik. Pratley szerint a Microsoft e-mail centrikus, mérnöki gondolkodású kommunikációja nem olyan, mint más cégeké. "Befelé fordulóbbak vagyunk az átlagnál, szeretnénk új dolgokat kipróbálni, de szégyenlősek is vagyunk."
Részben a vállalatok közötti különbségek felderítésére hivatott az OfficeTalk maroknyi céget érintő külső tesztje. Ma még egy laboratóriumi projekt, de bizonyos, hogy egy napon szolgáltatásait megtaláljuk majd a SharePoint vagy Exchange termékekbe építve, és használhatjuk az Outlookból.
Ari Steinberg a Facebooktól egy másik érdekes broadcast alkalmazásról számolt be. A Facebook ebédlőjében egy nagy képernyőn futnak a dolgozók státuszüzenetei, véletlenszerűen válogatva. Az egyszerű alkalmazást hasznosnak ítélte, mert felbukkannak olyanok gondolatai is, akikkel amúgy nem tartják a kapcsolatot. A legtöbb esetben persze haszontalan követni a minket nem érintő bejegyzéseket, de érdekes, ha amúgy is az ebédjére vár az ember.
Pratley szerint a Microsoft egy hasonló Cafe TV rendszerrel rendelkezik házi használatra.
Lili Cheng, aki a szociális hálózatok szakértője, úgy véli, a belső mikroblog rendszerek hatékony, informális kommunikációs eszközök. "Jó, ha az embereknek van alkalmuk megnyilvánulni" - mondta. Az ilyen rendszerek lehetővé teszik, hogy széles körben elérjük kollégáinkat, anélkül, hogy spammelnénk őket.