A 2009-ben alapított Rivian az elektromos teherautókra és SUV-kra összpontosít, a marketing hangsúlyt pedig a szabadtéri kalandokra helyezi. A Rivian tavaly év végén dobta piacra első járművét, az R1T elektromos teherautót. A vállalat a gyártás felfuttatásán dolgozik, és még idén tervezi az ugyanerre a platformra épülő R1S típusjelű SUV kiszállítását.
Hosszú és fáradságos út vezetett idáig. A Rivian azonban komoly támogatást kapott, 2019-ben az Amazontól például 700 millió dollárt, és 500 millió dollárt a Fordtól néhány hónappal később. A Rivian és a Ford eredetileg közösen akart egy járművet kifejleszteni, de a cégek végül lemondták ezeket a terveket.
Az Amazonnal való partnerség azonban továbbra is sínen van. A befektetést követően az e-kereskedő óriás közölte, hogy 100 ezer egyedi gyártású elektromos kézbesítő kocsit vásárolna, ami része annak a lépésnek, hogy 2040-ig villamosítja az utolsó mérföldes flottáját.
Amikor a Rivian 2021 novemberében tőzsdére ment, az Egyesült Államok történetének egyik legnagyobb tőzsdei bevezetése volt. A viharos gazdaság azonban árnyékot vetett a robbanásszerű sikerre. Ahogy a piac reagált az inflációra és a recessziós félelmekre, a részvények nagyot estek. Az Amazon-üzlettel azonban egyesek bíznak abban, hogy az EV-gyártó átvészelheti a vihart.
"Amikor az Amazon befektetett beléjük... de ami még fontosabb, elkötelezte magát, hogy megveszi tőlük az összes járművet, megváltoztatta a piaci dinamikát a vállalat körül" - mondta Mike Ramsey, a Gartner autóipari és intelligens mobilitási elemzője. A múlt hónapban a Rivian és az Amazon piacra dobta az első elektromos furgonokat, amelyek néhány városban, köztük Seattle-ben, Baltimore-ban, Chicagóban és Phoenixben kezdik meg a csomagkiszállítást - számolt be a CNBC.
Látogasson el a Computerworld - ZöldPálya - SustainIT 2022 konferenciára, ahol rendkívül izgalmas fenntarthatósági témákkal várjuk Önöket!