A TÉBA néven ismert projekt fejlesztései során olyan új integrált informatikai rendszer jön létre, ami keretrendszerbe foglalva támogatja, illetve elektronizálja a családtámogatási és normatív finanszírozási feladatokat. Az újonnan kialakított rendszer ezen túl lehetővé teszi majd a Kincstár által finanszírozott, különféle jogcímeken személyhez köthető támogatások egységes kezelését. Ennek révén hatékonyabbak és proaktív módon ellenőrizhetőek lesznek a folyamatok, teljesülnek a korszerű ügyfél-tájékoztatási elvárások is, ezáltal is erősítve a „szolgáltató állam" funkciót. Az új megoldás a családtámogatási területen kiváltja a jelenlegi, egyes szegmenseiben már elavult rendszereket és figyelembe veszi az együttműködő szervezetek (OEP, KEKKH, OH NAV, minisztériumok) infrastrukturális, technikai sajátosságait. A normatív finanszírozási területen informatikai támogatást nyújt a szociális és közoktatási intézményeknek és fenntartóiknak a támogatást megalapozó nyilvántartásaik vezetéséhez, a támogatási igények, a lemondások, pótigénylések, valamint az elszámolás előállításához, továbbá elősegíti maga Kincstár ellenőrzési tevékenységét.
A TÉBA projekt korszerű technológiai bázison alapul, ami gondoskodik arról, hogy a mindenkori jogszabályi környezetnek megfelelően működjön, a jogszabályi előírások változásai rendkívül egyszerűen és gyorsan átvezethetőek legyenek az operatív környezetbe.
A TÉBA fejlesztése során alkalmazott egyedülálló technológiai megoldások egyike az Oracle Policy Automation (OPA) nevű interaktív szabályrendszer. Ez lehetővé teszi azt, hogy a mindenkori ügymeneteket egységes (jogi) szabályrendszer alapján, a legmagasabb fokú interaktivitást biztosítva kezeljék.
Az alkalmazás segítségével kevesebb forrásból, hatékonyabban és egyszerűbben elvégezhető a jogszabály-alkotási, döntés-előkészítési operatív munka, családtámogatási területen egyszerűsíthető és felgyorsítható az ügyintézés.
A TÉBA projekt keretében létrejön egy online és interaktív szabályrendszer, aminek segítségével biztosítható mind az intézményeket, mind pedig a lakosságot is érintő komplex jogszabályi változások gyors és naprakész követése, a kérelmeknek az egyes személyes élethelyzeteknek megfelelően való indítása, az előkalkulációk elvégzése és családtámogatási területen az elbírálás teljes munkafolyamatának támogatása is. Mindezek lehetővé teszik, hogy az érintett intézmények ugyanazon online szabálybázis alapján működjenek együtt, és részben ezáltal is a megoldás hatékony eszköze legyen az automatikus online ügyfélszolgálati, szakreferensi, tanácsadói munkának is.
Az alkalmazás a világon egyedülálló módon, a természetes magyar nyelv szabályai szerint felépített szabályokat „megértve" működik.
Az OPA rendszer üzemeltetése sokkal hatékonyabb és olcsóbb az egyedi fejlesztéssel kialakított megoldásokénál. Architektúrája révén skálázhatósága és terhelhetősége igen tág határok között változtatható. Beillesztése a már meglévő informatikai környezetbe az alkalmazott iparági szabványokra épített technológia révén sokkal könnyebb, mint az egyedi fejlesztésű rendszereké.
Az OPA alkalmazás tehát grafikus szabálytervező funkcióval, valamint szabványos dokumentumformátumban (pl. Word, Excel, Visio) meghatározott működési szabályok „megértésével", természetes magyar nyelvi támogatással biztosítja a vonatkozó szabályozói környezet kiépítését. Fejlesztői, programozói munka nélkül, jelentős költségmegtakarítással, rendkívül rövid idő alatt, interaktív módon teszi lehetővé a Kincstár szakemberei, a szabályalkotók, számára családtámogatási területen az elbírálásokkal és az egyes eltérő élethelyzetekkel kapcsolatos, illetve normatív területen a támogatások igénylésével, elszámolásával, ellenőrzésével kapcsolatos egységes szabályrendszerek létrehozását és online publikálását a rendszer összes felhasználója számára.