Christian Göke, a szervező Messe Berlin vezetője monacói tájékoztatóján elmondta: az IFA 2007 előkészületei nagyon sikeresek, gyakorlatilag már az összes nagy gyártó regisztráltatta magát a rendezvényre. Idén hat kategória szerint csoportosítják a kiállítókat, ezen belül külön hangsúlyt kapnak az audiotermékek. Hans-Joachim Kamp, a németországi fogyasztói és kommunikációs eletronikai szövetség (gfu) felügyelőbizottsági tagja a piaci trendeket ismertette. Mint mondta, a leglátványosabb továbbra is az LCD és a plazmatelevíziók térhódítása, ezen belül pedig egyre erősebben látszik, hogy a vásárlók inkább a márkás termékeket vásárolják, még akkor is, ha ezekért többet kell fizetni. A nyugat-európai országokban tavaly 21 százalékkal emelkedett az eladott televízió készülékek ára, 702 euróra. Ez annak is köszönhető, hogy a fogyasztók egyre inkább nagy képernyőjű (37 hüvelyk feletti átmérőjű) készülékeket vásárolnak.
A magas felbontású képernyők miatt sokan keresik a nagy felbontású vételre alkalmas eszközöket: tavaly 20 millió digitális tévé-adások vételére alkalmas set-top boxokat értékesítettek, valamint 140 ezer HDTV set-top boxokat. Az ASTRA műhold már ma is 26 műsort továbbít nagy (HDTV) felbontásban. Szintén gyorsan terjednek a nagy felbontásban rögzítő camcorderek is.
A napi tévénézési idő alakulása percekben
Nagyon fontosak az otthoni hálózatok is, főleg ott, ahol a TV és videotartalom IPTV-kapcsolaton keresztül érkezik. A kábelrengeteg megszüntetése érdekében egyre több drótnélküli technológia jelenik meg, sőt: sok elektronikai eszközt - TV, HiFi, PC - már eleve úgy alakítanak ki, hogy alkalmasak legyenek a szélessávú internet-kapcsolaton továbbított tartalmak fogadására. Ezek a megoldások mind láthatók lesznek a berlini IFA 2007-en.
A tévékészülékek szegmentációja régiónként