Hirdetés
. Hirdetés

Ha Elon Musk dicséri az appodat, belefulladsz az új felhasználókba

|

A Signal nevű üzenetküldő alkalmazás karrierje azután ívelt fel, hogy Musk egy rövidke Twitter-posztban felhívta rá követői figyelmét. Az appot hirtelen annyian akarták kipróbálni, hogy kis híján belerokkant.

Hirdetés

Jó bornak nem kell cégér? Egy szebb és tisztább korban még igaz is lehetett ez a mondás, de manapság annyiféle termék és szolgáltatás céloz az emberekre, hogy jól felépített, és gyakran igen drága reklámkampányok nélkül még a legnagyszerűbb versenyzők sem bukkannak fel a lehetséges célközönség előtt. De persze vannak kivételek, ahol elég egy jól megválasztott ember jól megválasztott beavatkozása.

Hirdetés

Elképesztő mértékben megugrott egy korábban kevésbé ismert, titkosított üzenetküldő alkalmazás, a nonprofit Signal Foundation által kifejlesztett Signal felhasználószáma azt követően, hogy napjaink talán legfontosabb high-tech megmondóembere, Elon Musk követői figyelmébe ajánlotta az appot.

Pedig Musk csak ennyit írt ki a Twitterre: "Használd a Signalt". Ennyi, se kép, se egyéb figyelemfelkeltő multimédiás varázslat, csak pár szó. A felszólítás hátterében az állt, hogy Musk megharagudott a WhatsAppra, amiért az új használati feltételek alapján a szolgáltatás megoszthatja anyacégével, a Facebookkal és külső felekkel a felhasználók adatait, aki pedig ezt nem fogadja el, az jogilag többé nem használhatja az alkalmazást. Musk üzenete nyomán a Signalhoz olyan mennyiségben kezdtek áradni az új felhasználók,  hogy fejlesztője Twitter-üzenetben volt kénytelen mentegetőzni, amiért bizonyos esetekben késik a verifikációs kódok kiküldése.

A Tesla feje jelenleg 41,6 millió követővel rendelkezik a Twitteren. A Signal nem adta meg, hogy pontosan hány új felhasználó talált rá a több, mint 25 ezerszer megosztott Musk-tweet nyomán, de az biztos, hogy a felszólítás módfelett hatásosnak bizonyult. Az első izgalmak nyomán azonban viszonylag gyorsan alatt helyreállt a rend, és a fejlesztő néhány óra múlva már arról számolt be, hogy immár zökkenőmentes az ellenőrző kódok kiküldése.

Ugyanakkor az igazi nagy kérdés az, hogy miként reagál a Facebook az esetre, és elgondolkodik-e azon, hogy a közfelháborodás nyomán esetleg visszaállítsa a WhatsApp korábbi működési rendjét. Másrészt pedig minden marketinggel és reklámmal foglalkozó szakembernek szintén jó tapasztalat az, hogy bár az elmúlt években komoly tényezővé vált az influencer-alapú népszerűsítés, de nem mindegy, konkrétan milyen "súlyú" a ráutaló mondatokat posztoló illető.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.