Jó bornak nem kell cégér? Egy szebb és tisztább korban még igaz is lehetett ez a mondás, de manapság annyiféle termék és szolgáltatás céloz az emberekre, hogy jól felépített, és gyakran igen drága reklámkampányok nélkül még a legnagyszerűbb versenyzők sem bukkannak fel a lehetséges célközönség előtt. De persze vannak kivételek, ahol elég egy jól megválasztott ember jól megválasztott beavatkozása.
Elképesztő mértékben megugrott egy korábban kevésbé ismert, titkosított üzenetküldő alkalmazás, a nonprofit Signal Foundation által kifejlesztett Signal felhasználószáma azt követően, hogy napjaink talán legfontosabb high-tech megmondóembere, Elon Musk követői figyelmébe ajánlotta az appot.
Pedig Musk csak ennyit írt ki a Twitterre: "Használd a Signalt". Ennyi, se kép, se egyéb figyelemfelkeltő multimédiás varázslat, csak pár szó. A felszólítás hátterében az állt, hogy Musk megharagudott a WhatsAppra, amiért az új használati feltételek alapján a szolgáltatás megoszthatja anyacégével, a Facebookkal és külső felekkel a felhasználók adatait, aki pedig ezt nem fogadja el, az jogilag többé nem használhatja az alkalmazást. Musk üzenete nyomán a Signalhoz olyan mennyiségben kezdtek áradni az új felhasználók, hogy fejlesztője Twitter-üzenetben volt kénytelen mentegetőzni, amiért bizonyos esetekben késik a verifikációs kódok kiküldése.
Use Signal
— Elon Musk (@elonmusk) January 7, 2021
A Tesla feje jelenleg 41,6 millió követővel rendelkezik a Twitteren. A Signal nem adta meg, hogy pontosan hány új felhasználó talált rá a több, mint 25 ezerszer megosztott Musk-tweet nyomán, de az biztos, hogy a felszólítás módfelett hatásosnak bizonyult. Az első izgalmak nyomán azonban viszonylag gyorsan alatt helyreállt a rend, és a fejlesztő néhány óra múlva már arról számolt be, hogy immár zökkenőmentes az ellenőrző kódok kiküldése.
Ugyanakkor az igazi nagy kérdés az, hogy miként reagál a Facebook az esetre, és elgondolkodik-e azon, hogy a közfelháborodás nyomán esetleg visszaállítsa a WhatsApp korábbi működési rendjét. Másrészt pedig minden marketinggel és reklámmal foglalkozó szakembernek szintén jó tapasztalat az, hogy bár az elmúlt években komoly tényezővé vált az influencer-alapú népszerűsítés, de nem mindegy, konkrétan milyen "súlyú" a ráutaló mondatokat posztoló illető.