Az elmúlt öt évben az Apple szintén kétszer, 2001-ben és 2004-ben kapta meg a tiszteletreméltó titulust. A Google egyre növekvő népszerűségét a folyamatosan megújuló termékskálája teszi lehetővé. A nemrég beindított Google Earth, Google Mini, Desktop Search mind óriási lökést jelentettek a vállalat számára - derül ki a Brandchannel.com weboldal jelentéséből.
"A jó márkanév és termékelnevezés vegyítése fedezhető fel a Google Earth szolgáltatás esetében. Véleményünk szerint vitathatóan ez az egyik legjobb dolog az interneten, a pornó után." - nyilatkozta Robin Rusch, a Brandchannel.com főszerkesztője, majd hozzátette: "azok, akik attól tartanak, hogy a vállalat kezd kifogyni az ötletekből, nyugodtan látogassanak el a Google Labs weboldalára. És ott amúgy is csak a már megjelent újdonságok találhatók, további fejlesztések folynak a háttérben."
A népszerű VOIP szolgáltatást nyújtó Skype Technologies kaparintotta meg a lista harmadik helyét, megelőzve saját tulajdonosát, az eBayt, amely csak a kilencedik lett a sorban. A negyedik és ötödik helyen a Starbuck kávéház, illetve az itthon is ismert lakberendezési vállalat, az Ikea Systems végzett. Regionális szinten nézve az európai térségben a Nokia, Ázsiában a Sony, míg Latin-Amerkában a népszerű sörgyártó vállalat, a Corona álltak az első helyre. Bár az Apple világszinten csak a második lett, Észak-Amerikában a dobogó legfelső fokán végzett, köszönhetően iPod hordozható zenelejátszóinak.
A Brandchannel.com összeállítása 99 országból érkezett 2500 szavazat alapján készült. A szavazók többsége európai, illetve észak-amerikai.
Google és Apple: 2005 legbefolyásosabb márkái
A Google ebben az évtizedben másodszor nyeri el az Apple előtt az év legbefolyásosabb márkája címet.
Hirdetés
Hirdetés