Világszerte sújtja az autógyártókat a félvezetőhiány, sok vállalat leállította a termelését, mert kiürültek a chipkészletek. Az elektronikai alkatrészek főként a vezetést segítő rendszerekhez és navigációs vezérléshez lennének életbevágóak, viszont nagyon lassan és akadozva szállítják őket, így hát többen részlegesen vagy teljesen kénytelenek voltak beszüntetni a gépjárművek összeszerelését.
A mostani káosz természetesen a tavalyi járványhelyzetre vezethető vissza, ami után az események dupla fordulatot vettek. Mivel a koronavírus előretörése világszerte igencsak gyengítette a járművek iránti keresletet, a chipgyártó vállalatok nagy része profilt váltott a termelésben, és az utóbbi időszakban főként a szórakoztatóelektronikai alkatrészekre fókuszáltak. Időközben azonban az autóipar ismét lendületet vett, de a világszerte tapasztalható félvezetőhiány miatt bajba került a gyártás.
Az amerikai Ford termelését több kontinensen is érinti az ellátási probléma. A Daimler, a Fiat Chrysler, a Honda, a Nissan, a Toyota és a Volkswagen már korábban is jelezte, hogy problémái lehetnek az üzemekben a chipkészletek kiürülése miatt. A nagyok közül egyedül a BMW szóvivője tart ki amellett, hogy náluk még nem érezhető a készlethiány, ezért nem terveznek leállást.
Hazánkban a kecskeméti Mercedesnél a termelés szünetelni fog, míg a győri Audinál csak egy műszakban folyik a munka, ahogy a németországi ingolstadti és neckarsulmi üzemeiben is, viszont a magyar Suzukinál egyelőre nem okoz fennakadásokat a félvezető komponensek rendelkezésre álló mennyisége.