Hirdetés
. Hirdetés

Fokozódik a küzdelem az okostelefon piacon

|

Az első negyedévben 14,1 százalékra növelte részesedését az Apple a Gartner adatai szerint.

Hirdetés

Fokozatosan közelíti a piacvezető Samsungot az eladott okostelefonok száma tekintetében az Apple, amely nem kevesebb, mint 54,06 millió mobilt értékesített az év első három hónapjában. A Gartner piackutató cég legfrissebb adatai szerint az almás cég 14,1 százalékra növelte piaci részesedését, amely az előző év azonos időszakában még csupán 13,7 százalék volt.

Hirdetés

Azonban a Samsung továbbra is nagy előnnyel vezet amerikai riválisa előtt 20,5 százalékos globális piaci részesedéssel, igaz némi visszaesért volt kénytelen elkönyvelni az előző év első három hónapjához képest, amikor részesedése még 20,8 százalékot tett ki. Az idei első negyedévben a dél-koreai gyártó 78,65 millió okostelefont adott el, míg egy évvel korábban a forgalom 78,78 millió volt.

Ezeket az eredményeket úgy érte el a két vezető gyártó, hogy az időszakban az okostelefon piac ismét növekedési pályára állt, az összeladások 1,3 százalékkal nőttek az előző év első negyedévéhez képest. Ami viszont az összes mobilt, nem csak az okostelefonokat illeti, ezen a piacon stagnálás figyelhető meg: 2018 első negyedévében összesen 455 millió készülék talált gazdára. Okostelefonokból közel 384 millió fogyott az idei év első három hónapjában, ez az összes eladott mobil 84 százaléka.

A Gartner kutatási igazgatója, Anshul Gupta szerint csökkent a prémium és csúcskategóriájú okostelefonok iránti kereslet a frissítéssel járó csekély járulékos előnyök miatt. Ugyanakkor nőtt az igény a belépő szintű és középkategóriás okosmobilok iránt, mivel egyre jobb minőségű modellek jelennek meg ezekben a termékkategóriákban.

Miközben az élen tovább folytatja küzdelmét a két óriásgyártó, a Samsung és az Apple, a Huawei frissített okostelefon portfóliója segített a kínai gyártónak megerősítenie pozícióját, mint a harmadik legnagyobb okostelefongyártó. A vállalat 18,3 százalékkal növelte forgalmát 2018 első negyedévében, közelebb kerülve ezzel az Apple-höz.

Ugyanakkor Gupta úgy véli, a Huawei további növekedése nagymértékben függ attól, hogy a cég miképpen tudja növelni eladásait a feltörekvő ázsiai-csendes óceániai piacokon, és hogyan sikerül megoldania az Egyesült Államokbeli problémákat egy erősebb fogyasztói márka felépítésével.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.