Hét olyan trendet azonosít az Accenture Interactive jelentése (Fjord Trends 2019), amelyek a jövőben hatással lesznek az üzleti életre, a technológiára és a dizájnra. Az ezernél több fejlesztő és tervező gondolatait összegző, tapasztalatokon, tényeken, megfigyeléseken és az ügyfelekkel folytatott közös munka élményein alapuló jelentés szerint az utóbbi évek vállalati innovációi elárasztanak bennünket, túlterhelnek, rengeteg időt és figyelmet követelnek tőlünk. Míg korábban mindenki az újdonságokra, az izgalmas és azonnal megszerezhető dolgokra vágyott, ma inkább a csendesebb, valódi értékek kerülnek előtérbe. Érdemes átgondolni, minek van igazán értéke, és hogy képesek vagyunk-e lemondani kevésbé fontos termékekről és szolgáltatásokról.
Ez az attitűd teljesen megváltoztatja a technológiához és a márkákhoz fűződő kapcsolatunkat. Eljött az ideje, hogy e szemléletváltás nyomán olyan termékeket, szolgáltatásokat és élményeket teremtsünk, amelyekre az emberek igazán vágynak, és amelyeket értékelnek.
Felhasználói élmény
Brian Whipple, az Accenture Interactive ügyvezető igazgatója szerint 2019-ben azok a vállalatok kerülnek előtérbe, amelyek értékes és fontos dolgokat nyújtanak az egyéneknek, és általában a világnak is. - Az értékteremtés nem egyszerűen a növekedésből fakad, hanem abból, hogy képesek legyünk jobbá tenni a dolgokat. Úgy gondoljuk - és a legfrissebb trendek is ezt támasztják alá -, hogy ügyfeleinknek minden esetben a legjobb felhasználói élményt kell nyújtanunk, olyan élményt, amely jobbá, hatékonyabbá és értelmesebbé teszi az emberek életét, mondta.
A Fjord Trends 2019 hét olyan irányvonalat fogalmaz meg, amelyek az élmények új generációját alakítják a jövőben, és gyakorlati tanácsokkal is szolgálnak a vállalatok számára, hogy felkészüljenek az előttük álló lehetőségekre.
* A csönd aranyat ér. A munkavállalók túlterheltsége már egészségügyi problémákat okoz. A különböző termékeket és márkákat tudatosan kell eljuttatni a nyugalomra vágyó fogyasztóhoz. A zajos világban ezt egy módon lehet elérni: átgondolt tervezéssel.
* Utolsó szalmaszál. Elég a beszédből! Az emberek elvárják, hogy a termékek és szolgáltatások fenntarthatóak legyenek, különben elfordulnak azoktól.
* Adatminimalizmus: Nincs egyetértés a felhasználók és a vállalatok között a személyes adatok értékével kapcsolatban. A szakadék áthidalásához az átláthatóság lehet a kulcs.
* Semmi sem szabhat gátat. A mobilitás - az elektromos robogóktól a drónokig - megváltoztatta a települések és városok életét, amelyek szinte szabadon elérhetővé, átjárhatóvá váltak mindenki számára.
* A társadalmi integráció ellentmondásossága. A 2018-as év felhívta a figyelmet arra, hogy érdemes odafigyelni a különféle hangokra, visszajelzésekre. De hogyan lehet mindenki számára úgy tervezni, hogy közben véletlenül se zárjunk ki senkit? Az emberek beskatulyázása helyett inkább a gondolkodásmódot kell előtérbe helyezni.
* Utazás a térben. A munkahelyi és kiskereskedelmi tereknek digitális megújuláson kell átesniük. Ideje lenne újragondolni ezek tervezésének és kivitelezésének módjait és eszközeit.
* Mesterséges valóságok. Olyan új világban élünk, amelyben a valóságot sokszor mesterségesen generálják. Az arcok lecserélése és a hangszimuláció egyre hihetőbb szintetikus valóságot teremt, ezért a vállalatoknak ki kell dolgozniuk, miként tudják hasznosítani ezt a mesterséges technológiát, és hogyan kezelhetik a felmerülő veszélyeket.
Kreatív forradalom
- A számos területet forradalmasító, tartalmas és figyelemfelkeltő tervezés lehetőségei most nagyobb hangsúlyt kapnak, mint valaha - mondta Mark Curtis, a Fjord társalapítója és ügyfélkapcsolati igazgatója. - Egy kreatív forradalom csúcsán állunk: lehetőségünk van arra, hogy újragondoljuk termékeinket és szolgáltatásainkat annak érdekében, hogy gondoskodjunk világunkról és a benne élőkről.