A legutóbbi negyedévben a Lenovo valamivel több számítógépet adott el, mint egy évvel korábban, mégis, az eredmények romlottak: 3,5 milliárd dollár forgalmat regisztrált, ami 17,9 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt, és 16 millió dollár nettó veszteséget produkált, szemben az egy évvel ezelőtti 110 milliós profittal.
Wong Wai Ming, a cég pénzügyi igazgatója az eredményekkel kapcsolatban elmondta: a PC-kereslet továbbra is minimális a fejlett országokban, ehhez társul az árverseny és az emelkedő komponens-árak, főleg az LCD képernyők és a memória esetében. Az Egyesült Államokban és Európában továbbra is halasztják az új technológiai eszközök beszerzését. Biztató ugyanakkor, hogy a mostani veszteség jóval alacsonyabb, mint az előző negyedévi 264 millió dollár.
A Lenovo idén kezdte meg a vállalat átalakítását, hogy erősebben fókuszálhasson a kínai és más fejlődő országok piacaira. A vállalat külön kezeli a high-end és a low-end termékeit, hogy ezzel is hatékonyabban tudja megcélozni a fejlett és a fejlődő piacokat. A cég tavaly dobta piacra netbook-sorozatát, de nem számít jelentős növekedésre ebben a szegmensben. Sokat vár viszont az Intel ultraalacsony fogyasztású (CULV) processzoraira épülő laptop-sorozatától.
A cég vezetői hangsúlyozták, hogy nyitottak az egyesülési és akvizíciós lehetőségekre, de részleteket egyelőre nem közöltek.