A cégfelvásárlás a leggyorsabb módja annak, hogy egy vállalkozás bővítse portfólióját. Igaz, nem mindig olcsó: a Citrixnek legutóbb például 2,25 milliárd dollárjába került, hogy a Vistától megszerezze a Wrike SaaS projektkezelő platformot. De nem csak ilyen nagy volumenű üzletek köttettek 2021 elején: lássunk néhány érdekesebbet az alsóbb régiókból, amely bizonyos trendeket is megrajzol.
A Tenable hálózati biztonsági cég 98 millió dollárért vásárolta fel az Active Directory biztonsági startupot, az Alsidet. A Microsoft népszerű szolgáltatása a hackertámadásoknak is kiemelt célpontja, és ha a támadó megszerzi egy felhasználó hitelesítő adatait, már be is jutott a hálózatba - az Alsid ennek megakadályozására jött létre. Megoldása a Tenable Cyber Exposure víziójának stratégiai része lesz, amely a teljes támadási felületen jelentősen csökkenti a nagyvállalati kiberkockázatot.
A koronavírus-járvány jelentősen megdobta az online kereskedelmet, és ezt a céges felvásárlások is tükrözik. A Copper (egy CRM eszköz, amely a Google Workspace-re épül) a Sherlock nevű vásárlási élmény (CX) platformot vette meg, amelynek elemző és pontozó eszközeitől azt reméli, hogy segítségükkel a Copper felhasználói jobban megérthetik vásárlóik viselkedését.
Végül egy üzlet az API-k szegmenséből: a RapidAPI API-kezelő platform megvette a Pawt, amely komplett megoldást nyújt saját API-k tervezésére. Bár az összeget a Copper-Sherlock tranzakcióhoz hasonlóan itt sem hozták nyilvánosságra, egyértelmű, hogy ez sem a milliárd dolláros nagyságrendben mozog.
Mindezek az ügyeletek azt mutatják, hogy a járvány lecsengésére váró cégek aktívan keresik a lehetőségeket új fogyasztók megszerzésére, illetve a meglévők hatékonyabb kiszolgálására, és ennek érdekében bátran nyúlnak a cégfelvásárlások eszközéhez is.