Felhőalapú szoftver- és platformszolgáltatásokból származó bevételeit 66 százalékkal (konstans dollárárfolyamon számolva 68 százalékkal) növelte az Oracle 2016-os pénzügyi évének negyedik negyedében, amelyben 1600 új SaaS- és kétezer új PaaS-ügyfelet szerzett.
A most zárult 2016-os pénzügyi év egészében a SaaS- és PaaS-bevételek 49 százalékkal 2,2 milliárd dollárra nőttek (állandó árfolyamon számolva a bővülés mértéke ennél is nagyobb, 52 százalék volt). Az infrastruktúraszolgáltatásokat (IaaS) is beleszámítva az Oracle felhőszolgáltatásokból származó bevételei 2,9 milliárd dollárt tettek ki, ami 36 százalékos - állandó árfolyamon számolva 40 százalékos - növekedésnek felel meg.
Jól mutatják ezek a számok is, hogy a felhőalapú megoldások gyorsan stratégiai jelentőségűvé válnak a cég portfóliójában, amelynek a 2016-os pénzügyi évben elért, 37 milliárd dolláros összbevétele 3 százalékos csökkenést (állandó árfolyamon számolva 2 százalékos növekedést) mutat.
Larry Ellison
Az Oracle a 2017-es pénzügyi év első negyedében a SaaS- és PaaS-bevételek még nagyobb arányú, 75-80 százalékos növekedésére számít. Larry Ellison, a cég elnöke és technológiai igazgatója szerint a dinamikus bővülés a következő években is kitart majd, ezért arra számít, hogy az Oracle éves SaaS- és PaaS-bevételei a felhőszolgáltatók körében elsőként lépik majd át a 10 milliárd dolláros határt.
Noha Ellison tavaly ősszel azt mondta, hogy az Oracle az Amazonnal, a Google-lel és a Microsofttal veszi fel a versenyt a felhőben, a SaaS és PaaS szolgáltatásokat előtérbe helyező pénzügyi jelentésből és a hozzá fűzött nyilatkozatokból is kitűnik, hogy a cég valójában az SAP-val, a Salesforce-szal és az IBM-mel mérkőzik ebben az arénában. Az Oracle IaaS szolgáltatásait a szervezetek elsősorban a másik két szolgáltatás részeként vásárolhatják, ami aligha meglepő. Ahogyan azt a saját, nyilvános felhőszolgáltatását idén januárban lekapcsoló, és Microsoft Azure-ra költöző HPE példája is mutatja, kissé megkésve érkezik az, aki ma próbál belépni a felhőalapú infrastruktúraszolgáltatások piacára.
Kelet-Európában viszont csak az utóbbi egy évben szűntek meg azok az adatbiztonsággal, megfelelőséggel és szolgáltatóhoz-kötöttséggel kapcsolatos aggályok, amelyek a korábbiakban hátráltatták a felhőalapú, vállalati megoldások szélesebb körű elterjedését - mondta Reményi Csaba, az Oracle Hungary ügyvezető igazgatója a pénzügyi jelentés kapcsán tartott sajtóbeszélgetésen.
A magyar leányvállalat olyan ügyfeleket szerzett az elmúlt időszakban, mint többek között a MOL és az UPC. A MOL Csoport munkaerő-toborzási folyamatait az Oracle Taleo Cloud Service szolgáltatása támogatja. A több országot és telephelyet, valamint 18 ezer alkalmazottat érintő bevezetés érdekessége, hogy az Oracle felhőszolgáltatását a MOL Csoport SAP-alapú HR rendszerével is integrálták. Az UPC Magyarország az Oracle Field Services Cloud megoldásával koordinálja a bekapcsolást, karbantartást, hibaelhárítást végző, több mint 500 techikus és 80 diszpécser munkáját.
Világszinten a felhőalapú megoldások az Oracle szoftverbevételének mintegy 10 százalékát adják, a magyar piacon az arány még ennél is magasabb, mondta Reményi Csaba. A magyar leányvállalat több mint 300 alkalmazottjának bő kétharmada csak a felhővel foglalkozik, és pillanatnyilag további 52 nyitott, felhő vonatkozású pozícióba keres szakembereket a cég.