Hirdetés
. Hirdetés

Facebookra költözik egy japán város

|

Az országban elsőként Takeo városa hagyott fel hivatalos weboldalával és költözött a közösségi oldalra.

Hirdetés

Takeo
Takeo

A japánok között a Facebook nem túl népszerű, a felhasználók jobban kedvelik az olyan online közösségi oldalakat - mint például a legnépszerűbb mixi -, ahol névtelenül társaloghatnak, élhetnek virtuális szociális életet.

Ám a déli Kyushu szigeten lévő Takeo város vezetőinek pont az tetszik a Facebookban, amit a japánok és a világ többi része utál: az oldal igyekszik minél több hiteles információt megszerezni és közzétenni a felhasználókról. A hatóságok szerint a névtelenségbe burkolózó oldalakon a felhasználók nem igazán társalognak, hanem bosszantó, netán illetlen megjegyzéseket tesznek. Ám a felnőtt társalgáshoz, vélemény nyilvánításhoz felelősségvállalás szükséges - ezzel pedig a valós identitás felvállalása is együtt jár.

Ennek megfelelően a város hivatalos Facebook-oldalán bárki láthatja a tartalmakat, de csak a regisztrált felhasználók kommentelhetnek. A tartalmak nagy részét kormányzati szervereken tárolják, de azok csak a Facebookon keresztül érhetők el - a régi oldal címe is ide irányítja a látogatókat.

Az átállás másfél millió forintnyi jenbe került. A döntéssel az 51 ezres lakosú város többsége nem értett egyet, mert nincs Facebook oldaluk. Japánban lassan térnek át a közösségi oldal használatára, de nemrég a miniszterelnöki hivatal és a tengerészet is megjelent az oldalon.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.