Az 1096 megkérdezett vállalat több mint 75 százaléka úgy véli, hogy az IoT megoldások jelentik a jövőbeli siker kulcsát, emelte ki Király István a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a most megjelent Vodafone IoT Barométer 2016 jelentést bemutatva.
A megkérdezett vállalatok több mint háromnegyede már felismerte, hogy a dolgok internete egy új ipari forradalmat jelent, ami örökre megváltoztatja az emberek életét és munkáját. A cégek fele úgy vélte, hogy már a következő két évben az intelligens hálózatokon keresztül kapcsolnának össze több millió eszközt és folyamatot, így idén elérkezett az az év, amikor a dolgok internete elérte a széles közönséget, tette hozzá Király István.
A Vodafone által negyedik alkalommal kiadott IoT Barometer egy mérvadó nemzetközi felmérés arról, hogy a vállalatok miként ítélik meg az innovációt, és mennyit fektetnek be a dolgok internetébe, vagyis az olyan újgenerációs eszközökbe, amelyek intelligens hálózaton kapcsolódva nyújtanak új és jobb szolgáltatásokat.
Az IoT alkalmazásokra számos példa van, ilyenek a vezető nélküli autók, a közműfogyasztás okos mérése, valamint otthonok és gyárak távfelügyelete.
Az IoT Barométer felmérést a Circle Research végezte április és május között több mint 1096 cég részvételével Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Kínában, Németországban, Indiában, Írországban, Olaszországban, Japánban, Hollandiában, Dél-Afrikában, Dél-Koreában, Spanyolországban, Törökországban, az Egyesült Arab Emírségekben, Nagy Britanniában és az Egyesült Államokban.
Az idei jelentés leglényegesebb megállapításai a következők:
- Az IoT-ba fektető cégek 89 százaléka növelte ráfordítását az elmúlt 12 hónap során.
- A kutatásban résztvevő cégek 76 százaléka úgy gondolja, hogy az IoT technológiák kihasználása elengedhetetlen bármilyen szervezet jövőbeni sikeréhez.
- Az IoT beruházás a felhasználók 63 százalékának jelentős megtérülést hozott - egy évvel ezelőtt a mutató 59 százalékos volt.
- Az IoT befektetések immár az átlagos informatikai költés 24 százalékát teszik ki, arányosan ugyanannyit, mint amennyit a cégek a felhőalapú megoldásokra vagy az adatelemzésre költenek.
- A jelentés azt is megállapította, hogy az IoT technológiák egyre fontosabb szerepet játszanak az egyes cégek fő üzleti tevékenységének támogatásában.
- A cégek 48 százaléka (az Ázsia/Csendes Óceán térségben 61 százalék) üzletvitelük alapvető átalakításához használ IoT technológiákat.
- A fogyasztási elektronikai termékekkel foglalkozó cégek 52 százaléka használ IoT technológiákat az alkalmazások új generációjához és az otthonok összekötéséhez.
- A megkérdezett cégek 46 százaléka mondta azt, hogy új, IoT alapú termékeket fejleszt ki a következő két évben.