Ahhoz, hogy versenyezhessenek az óriási piaci fölénnyel rendelkező kábeltelevíziós társaságokkal, illetve az ingyenes műholdas adásszolgáltatókkal, az internetes televíziózással foglalkozó cégeknek a végletekig le kell csökkenteniük a díjaikat, hogy megindulhasson az előfizetők számának folyamatos növekedése.
A Gartner elemzői úgy látják, hogy az IPTV-re (Internet protocol television) előfizető nyugati-európai háztartások száma az idei év végére jósolt 3,3 millióról 2010-re 16,7 millióra növekedhet. Emellett a szolgáltatásból származó bevétel ugyanebben az időszakban 336 millió euróról 3 milliárdra ugorhat.
Az IPTV az egyik legnagyobb sikerre számító újdonság a telekommunikációs szektorban. A szolgáltatás az úgynevezett "on-demand" tartalmak mellett hálózat alapú videófelvételt, vagy például nézőszámtól függő kamera beállításokat is tartalmazhat.
Néhány nyugatabbra fekvő európai országban már elérhető az IPTV szolgáltatás. Egyelőre Franciaország vezet 1,7 millió előfizetővel, ami 2010-re 5 millióra növekedhet. Nem sokkal korábban a France Télécom SA és a Buena Vista International Television, a Walt Disney egyik alegysége megállapodást kötött, hogy bizonyos filmeket elérhetővé tesznek a hálózaton keresztül.
A Microsoft is aktív a szegmensben. Olyan szolgáltatókkal tárgyal, mint a BT Group, a Deutsche Telekom, és a Telecom Italia, annak érdekében, hogy szolgáltatásaikhoz csatolják az IPTV-t is.
Európában még nem jó befektetés az IPTV
Bár a felhasználók nagyon érdeklődnek az egyre bővülő szélessávú internet nyújtotta szolgáltatások iránt, a nyugat-európai telekommunikációs cégek egyelőre kevés profitot remélhetnek rövidtávon a Gartner tanulmánya szerint.
Hirdetés
Hirdetés