A Canalys nemrég közzétett piacelemzési adatai azt mutatják, hogy a kínai mobilok meghódították Európát.
Az elemző cég szerint 2018-ban az Európában eladott mobilok 32 százaléka, tehát durván egyharmada kínai gyártótól származott. A Huawei vitte a prímet: az év utolsó hónapjaiban már egymaga több, mint 23 százalékkal részesült az eladásokból.
A cég 2018-as amerikai térhódításának útját állták a szigorú törvényi korlátozások, ám az európai fogyasztók sokat profitáltak ebből a csatározásból, mert a kínai cégek így Európára koncentráltak. Az itteni piac ugyan érettebb, és a fogyasztók ritkábban cserélik eszközeiket, azonban a tőkeerős kínai gyártók így is arattak.
Bár az okostelefonos piac világszinten zsugorodik, nem minden egyformán veszít ezen a folyamaton. A Samsung eladásai tavaly tíz százalékkal csökkentek, az Apple-nél hat százalékos volt a visszaesés. Az almás cég 42,8 millió iPhone-nal zárta az évet, ami alig több a Huawei 42,5 millió egységénél. Ha a trend folytatódik, a Huawei hamarosan a második helyre zárkózhat fel Európában.