Az internetes hirdetések munka közben is elérik a döntéshozókat, így azok hatékonyabbak, mint a tévéreklámok - ismertette egy felmérés eredményeit Peresztegi Zoltán, a Google magyar képviselője. Az online hirdetésekkel lehet elérni azt a fiatal generációt is, amely szinte csak az interneten tájékozódik: a 15-17 évesek 89 százaléka, a 15-24 éveseknek pedig a 74 százaléka lelhető fel az interneten. A Google magyar képviselője egy 2005-ös felmérést ismertetett, mely szerint a magyar internetezők 59 százaléka a világhálón értesül először az új termékekről vagy szolgáltatásokról. A szörfözők 47 százaléka interneten keres információt az adott termékről, míg 41 százalékuk az interneten tájékozódik, majd ezt követően offline vásárol.
A Google hirdetései szolgáltatása, az AdWords most már magyar nyelven is elérhető. A szolgáltatás lényege, hogy a hirdetők bizonyos kulcsszavakat vásárolnak meg, ha pedig az internetezők a megfelelő kulcsszót írják be a keresőbe, akkor a Google találati oldalán megjelenik az adott hirdetés, a hirdető pedig akkor fizet, ha linkjére kattintanak. Ha egy kulcsszót több hirdető is meg szeretne vásárolni, megteheti: a hirdetések megjelenési sorrendjét licittel döntik el, a legtöbbet kínáló hirdető lehet a legelső.
A rendszer érdekessége, hogy nem lehet pontosan előre meghatározni, egy kattintás mennyibe kerül a hirdetőnek, ám beállítható, hogy naponta maximálisan mennyi pénz menjen a hirdetésre, illetve, hogy mennyi legyen egy kattintás maximális ára. A márkaneveket regisztrálni kell, a regisztráció során adható meg, hogy ki vásárolhatja meg az adott szót. A keresőszavak kiválasztásakor a Google csapata tanácsokkal segít, és az elérhető statisztikák is támpontot jelentenek, hiszen sok minden mérhető - például az is, hogy melyik kulcsszóra való kattintásból származott a legtöbb értékesítés.
Az AdSense hirdetési szolgáltatást a webes tartalommal rendelkezőnek kínálja a Google. Az ingyenes regisztrációt követően a tulajdonos weboldalára Google hirdetéseket vagy keresőt helyeznek el, az oldal tartalmának függvényében. Ha egy internetező a weboldalon felbukkanó hirdetésre rákattint, akkor a Google a weboldal tulajdonosával osztozik a hirdetési bevételen - hogy milyen arányban, azt nem árulták el.