Az Ericsson MediaFirst platformja egy szoftveralapú, médiára optimalizált, teljes megoldás csomag, amely a következő generációs fizetős TV-tartalmak létrehozását, előkészítését, kezelését és közvetítését teszi lehetővé bármilyen képernyőre és, amely immerzív, elmerülő tévénézési élményt nyújt. Az Ericsson MediaFirst TV Platform már most a fogyasztók kezébe adja a jövő tévénézési lehetőségeit, olyan intuitív szolgáltatásokat és funkciókat biztosít, amelyeket a TV-szolgáltatók problémamentesen alkalmazhatnak és működtethetnek, lehetővé téve, hogy ügyfeleik akkor és ott tekinthessék meg a kívánt tartalmakat, amikor és ahol szeretnék.
Az Ericsson MediaFirst TV Platform és az Android TV integrációja további lehetőségeket nyújt a MediaFirst felhőalapú TV-szolgáltatásának kibővítésére, beleértve a még szélesebb előfizetői kör számára nyújtott élő 4K-UHD TV csatornákat és videó tartalmakat, catch-up TV és felhőalapú videofelvételi szolgáltatásokat.
A Google-lal kialakított együttműködés lehetőséget biztosít a szolgáltatóknak, hogy további hardverköltségek nélkül használhassák ki az Android TV egyre növekvő jelenlétét az okosTV operációs rendszerek piacán. A szolgáltatók együttműködhetnek az Android TV-eszközök gyártóival, hogy új hardveralapú funkciókat és rétegigényeket kiszolgáló over-the-top programokat biztosítsanak, illetve, hogy további Android alkalmazásokat telepítsenek. Továbbá az együttműködés lehetővé teszi az Ericsson számára, hogy több rugalmas, előre integrált set-top box-megoldást biztosítson, amelyek támogatják a műholdas, a kábeles, a földfelszíni sugárzású, illetve a helyhez kötött és a mobil szélessávú TV-megoldások hibrid alkalmazását.
"A set-top box-megoldásaink kínálatának bővítésével lehetőséget adunk az Ericsson MediaFirst TV ügyfeleinek, hogy csúcstechnológiás, jól skálázható videoszolgáltatásokat nyújthassanak, és reagálhassanak az okoseszközök, a szélessávú kapcsolatok és a felhőalapú szolgáltatások alkalmazásával megjelenő fellendülésre," - mondta Shiva Patibanda, az Ericsson TV-platform üzletágának vezetője. "Együttműködésünk a Google-lal képessé teszi a különböző méretű és erőforrásokkal rendelkező szolgáltatókat, hogy kihasználják az Android TV által nyújtott számos értékesítési és együttműködési lehetőséget, amelyekkel a fizetős TV-szolgáltatásaikba tökéletesen integrálható élményt nyújthatnak a nézőiknek az Android TV-alkalmazások és OTT-szolgáltatások segítségével."
Az Ericsson ConsumerLab TV és Média kutatása kiemeli, hogy a fogyasztók 56%-a előnyben részesíti, ha ugyanattól a szolgáltatótól kaphatja meg a TV, internet és mobiltelefon-szolgáltatásokat, ha ezzel pénzt takaríthat meg, illetve 22%-uk akkor is, ha a költségek megegyeznek az egyes szolgáltatások költségeinek összegével. Az IP-alapú videoszolgáltatások térnyerésével együtt mindez hangsúlyozza a szolgáltatókra váró kihívásokat, ha holisztikus módon szeretnének vonzó és kényelmes felhasználói élményt biztosítani. Az együttműködés lehetővé teszi, hogy a fogyasztók sokkal gördülékenyebben működő és jobban integrált élményt nyújtó, azonnal megvásárolható OTT-tartalomhoz jussanak.