A cég az év elején a keresőmotorokhoz kapcsolódó marketingbevételek kínai piacán csupán a harmadik helyet szerezte meg, jelentősen lemaradva vetélytársaitól. A 2006. első negyedévéről szóló, az Analysys International piacelemző cég által készített jelentés szerint a Google a bevételek alapján csupán a harmadik Kínában,13,2 százalékos piaci részesedéssel.
Ami a cég számára különösen kellemetlen lehet, az nem is a győztes személye. A kínai Baidu.com, mely az ország legnépszerűbb keresője, 43,9 százalékot ért el. A második hely viszont a Yahoo China zsákmánya lett, 21,1 százalékos részesedéssel. A Yahoo China keresőmotorját és szolgáltatásait az Alibaba.com üzemelteti, mely cégben a Yahoo 40 százalékos tulajdoni aránnyal bír. A negyedik helyet a Sohu.com szerezte meg a maga 9,2 százalékával.
A teljes, keresőmotorokhoz kapcsolódó kínai hirdetési piac első negyedéves bevételi értékét 37,7 millió dollárra tették.
Éppen csak dobogós a Google
Lehet, hogy a világ számos részén a Google kereső- és egyéb szolgáltatásai a legnépszerűbbek, de Kína hirdetési piacán bizony más a helyzet.
Hirdetés
Hirdetés