A vállalat öt repülőgépe közül három az Egyesült Államokban, a másik kettő Európában és Japánban teljesít szolgálatot. Mami Imada, a Sony tokiói szóvivője szerint az amerikai gépek közül kettő kerül kalapács alá, melyeket az európai és a japán repülők pótolnak majd. Utóbbiak egy évvel újabbak, mint az eladásra kerülő példányok. Az átszervezés eredményeképpen a cég gyakrabban veszi majd igénybe a kereskedelmi repülés nyújtotta szolgáltatásokat csúcsvezetőinek utaztatásában.
A Sony több mint egy éve fogott bele átszervezési terveinek megvalósításába, miután Howard Stringer felváltotta Nobuyuki Ideit a vezérigazgatói székben.
Mindeddig a Sony szerint az átalakítás az előzetes elképzeléseknek megfelelően halad. Legutóbbi, a 2005-ös év utolsó három hónapját magában foglaló pénzügyi jelentésük szerint ez volt az utóbbi évek legsikeresebb pénzügyi negyedéve. Ezzel egyidőben a Sony feljavította saját éves előrejelzését is. Stringer szorosabb együttműködésre ösztönözte a cég egymástól elkülönült részlegeit, több gyárat bezáratott, és megszűntetett néhány termékcsaládot, például a plazma-tv üzletágat, az autórádió-termékeket Japán-szerte, valamint emblematikus, Aibo nevű szórakoztató robotjukat is.
A Sony április 27-én tárja a nyilvánosság elé 2005. áprilisától 2006. márciusáig szóló éves pénzügyi jelentését. A legutóbbi előrejelzések szerint ez 7,4 trilló japán jen (62,6 milliárd USA dollár) értékű eladásról és 70 milliárd jen nyereségről szól majd. A tavalyi év hasonló időszakában mindez 7,2 trillió jen forgalmat és 64 milliárdos nyereséget jelentett.
Előrehaladott szerkezetváltás a Sonynál
A Sony kedden bejelentette, hogy világszerte zajló vállalat-átalakításának keretei között megválik öt repülőgépe közül kettőtől.
Hirdetés
Hirdetés