A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség E-mail marketing tagozatában működő 19 cég által kiadott Spam kisokos a Tisztelt Vásárló program keretén belül valósult meg. Elsősorban adatbiztonsági szempontokat szem előtt tartva olyan ajánlásokat, tanácsokat fogalmaz meg, mely egy átlagos felhasználónak segítséget nyújt az e-mailek mindennapi kezelésében, de a marketingkommunikációs szakembereknek is válaszokat ad a felmerülő technikai vagy jogi kérdésekre. A kiadvány innen letölthető.
A Spam kisokos pontos útmutatást nyújt az elektronikus levelek helyes felépítésével, a technikai paraméterekkel kapcsolatban, de az is kiderül belőle, milyen következményei vannak annak, ha nem megfelelő forrásból vásárolunk adatbázist. Mindezeken túl a hazai és uniós szabályozásnak megfelelően a spameket küldő cégek felelősségre vonhatóak, ezért a DIMSZ arra törekszik, hogy mindenki számára tudatosítsa, az e-mail marketing nem egyenlő a spamek küldésével.
A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség 2013-ban indította el Tisztelt Vásárló nevű programját, melynek keretében valósult meg a mostani kiadvány is, első állomásaként a szövetség tagjai az NMHH, a GVH, a NAIH és az ÖRT szakembereivel találkozhattak. Ezt követte az Adatvédelmi Kommandó, melynél 22 véletlenszerűen kiválasztott e-commerce cég honlapján található funkciókat ellenőrizték; mint a regisztráció, a hírlevél-feliratkozás, a cookie-kezelés és az adatvédelmi tájékoztató.
A Spam kisokos szerkesztésében közreműködő cégek és személyek a tagozat elnöke, Dely Gábor mellett: Jeges Zsolt, Citromail, Damjanovich Nebojsa, Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda, Protopmail, Visionline, valamint a Direkt és Interaktív Marke¬ting Szövetség E-mail marketing tagozata.