2005 negyedik negyedévének végén több, mint egymillió lakossági és közel 93 ezer vállalati ügyfél rendelkezett mobilbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél. A megelőző egy év alatt a lakossági ügyfelek száma 56 százalékkal, a vállalati ügyfelek száma 43 százalékkal nőtt - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt lefrisebb negyedéves, a pénzügyi szektor internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit bemutató felméréséből.
A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 15 százalékkal, egy év alatt pedig 56 százalékkal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 10 százalékkal, 12 hónap alatt pedig 43 százalékkal nőtt. A GKI előrejelzése alapján a lakossági mobilbanking ügyfelek száma 2006 végére megközelítheti az 1,3 milliós darabszámot.
A felmérés szerint 2005. december 31-én körülbelül 65 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 88 sázalékkal több, mint egy évvel korábban. Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. Ezen webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártya-számmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes A webkártyák száma folyamatosan emelkedik, de számuk még így is alacsony akár a lakosság számához, akár a bankkártyákhoz viszonyítva.
Egyre többen mobilbankolnak
A GKI Gazdaságkutató Rt felmérése szerint tavaly a korábbinál másfélszer több lakossági és vállalati ügyfél vette igénybe a mobilbanki szolgáltatásokat.
Hirdetés
Hirdetés