A bejelentés kétségtelenül nagy visszhangot keltett a Ford központjának minden szintjén, a michigani Dearbornban. A váratlan hír minden bizonnyal meglepte Jim Farley vezérigazgatót és csapatát is, akik azon dolgoznak, hogy áthidalják azt a szakadékot, amely a rendkívül versenyképes és jövedelmező elektromos járművek piacán a Teslához képest kialakult.
Farley a Teslát a Ford első számú riválisaként nevezte meg. Ebből a rivalizálásból a vezérigazgató a nagy nyertesként akar kikerülni. Ennek érdekében úgy döntött, hogy a Fordot egy hagyományos autógyártóból egyfajta startup és egy nagyvállalat közötti céggé alakítja át. Ehhez rengeteg felesleges dolgot kell megszüntetni, és egyszerűsíteni kell a döntéshozatali folyamatot. Egyszóval a Ford drasztikusan csökkenteni akarja költségeit.
"Túl sok emberünk van. Ez a vezetőség szilárdan hisz abban, hogy a belső égésű motoros és az akkumulátoros elektromos járművekkel foglalkozó portfóliónk sem elég jövedelmező" - mondta Farley a Wolfe Research februári autós konferenciáján.
A költségcsökkentés nem önkényes, hanem inkább stratégiai jellegű, hogy az üzletágat már mostantól kezdve versenyképesebbé tegyék - állítja a Ford. Ez a költségcsökkentés több ezer fizetett munkahely megszüntetésével jár majd - közölte korábban egy forrás a TheStreettel.
A Ford szétválasztotta a belsőégésű motoros (ICE) járművek gyártási tevékenységét az akkumulátoros járművek (BEV) termelésétől. Ezzel összefüggésben ultra kedvezőtlen ítélet sújtotta a vállalatot. Egy esküdtszék 1,7 milliárd dollár megfizetésére kötelezte a Fordot egy 2014-ben Georgiában történt halálos baleset kapcsán, amelyben egy házaspár vesztette életét - értesítette a TheStreetet Gerald Davidson, a Mahaffey Pickens Tucker, LLP ügyvédi iroda munkatársa, a családot képviselő egyik ügyvéd.
"Remélhetőleg ennek a bátor esküdtszéknek az ítélete meghozza azt a hatást, amire hivatott, és a Ford tesz valamit az 1999 és 2016 között gyártott, több millió ilyen Super Duty teherautóval kapcsolatban, amelyek még mindig az utakon vannak" - mondta Davidson.
Az esküdtszék megállapította, hogy a Ford 5,2 millió "Super Duty" teherautót adott el olyan gyenge tetővel, amely boruláskor nem adott védelmet, és összenyomhatta a benne ülő embereket - számolt be az Atlanta-Journal Constitution. A hiba az 1999 és 2016 közötti összes "Super Duty" modellt érinti.
Az esküdtszék háromhetes tárgyalás után augusztus 19-én hozta meg ezt az ítéletet. A büntető kártérítés állítólag a legnagyobb a georgiai állam történetében. "Bár együttérzésünk a Hill családnak szól, nem hisszük, hogy az ítéletet alátámasztják a bizonyítékok" - reagált a Ford szóvivője az e-mailben tett nyilatkozatában, és kilátásba helyezte a fellebezést.
Nem biztos, hogy ez a hatalmas összeg lesz a végső összeg. A bírák és a fellebbviteli bíróságok ugyanis gyakran csökkentik a büntető kártérítést, ha az összegeket ultranagynak ítélik, mint ahogy ez itt is történt.
A 74 éves Melvin és a 62 éves Voncille Hill egy 2002-es Super Duty F-250 Crew Cab pickupot vezetett, amikor az egyik gumiabroncs levált, aminek következtében a jármű felborult, és összezúzta a jármű tetejét.
A Hill család azzal vádolta a Fordot, hogy mindig is tudta, hogy a 2002-es modellévű pickup tetejének kialakítása nem védi meg a járműben ülőket, ha az felborul. A család állítása szerint a tető kialakítása hibás volt. Azt is mondták, hogy a Ford évek óta tisztában volt a tető összenyomódásának veszélyeivel, de nem cselekedett a javítás érdekében.
A Ford állítólag nem értesítette az F-250 tulajdonosokat a gyenge tetőről. Ezért az autógyártónak vállalnia kell a felelősséget szeretteik halálos balesetéért. Úgy tűnik, az esküdtszék melléjük állt. Egy nappal korábban az esküdtek 24 millió dolláros kártérítést ítéltek meg a Hill családnak az eset miatt.