A Zillow ingatlankereskedő oldal kutatása szerint az Apple boltjaiban évente átlagosan 47.090 dollár értékű elektronikai terméket – számítógépeket, laptopokat, táblagépeket, okostelefonokat, zenelejátszókat – adnak el négyzetméterenként. A kereskedelmi forgalmat figyelembe véve az Apple Store-ok alapterület-arányosan közel annyit érnek, mint az amerikai elnök otthona, a washingtoni Fehér Ház - utóbbit négyzetméterenként 47.520 dollárra taksálják a szakemberek.
Annak ellenére, hogy az Apple-kirendeltségek nem tartoznak a legértékesebb üzlethelyiségek közé - akad néhány ultra-high-end luxustermékeket árusító, kis alapterületű áruház, ami megelőzi őket – maga a hálózat valószínűleg az Egyesült Államok legjobban teljesítő bolthálózata - írják a Zillow kutatói.
A legendás Tiffany's például második helyezése ellenére is alaposan lemaradt a gyártó mögött: áruházai a RetailSails adatai szerint „csak” 29.740 dollárt hoznak négyzetméterenként. Éppen negyven százalékkal kevesebbet, mint a megboldogult Steve Jobs által felépített techbirodalom amerikai boltjai.
Az Apple teljesítménye már csak azért is bámulatra méltó, mivel első kiskereskedelmi érdekeltségét alig 11 évvel ezelőtt nyitotta meg a washingtoni Tysons Corner bevásárlóközpontban.
„Az Apple-nek alig néhány év kellett hozzá, hogy a semmiből a tíz legnagyobb kiskereskedelmi hálózat közé küzdje fel magát” - nyilatkozta Craig Johnson, a Customer Growth Partners kutatócég vezérigazgatója.
A kiskereskedelemmel foglalkozó szakemberek 2001-ben meglehetős kétkedéssel fogadták az első Apple boltok megnyitásának hírét. Nem csoda, hiszen a konkurensek többsége – köztük a Dell és a Gateway – hatalmasat bukott a saját üzleteivel. A cégnek sikerült alaposan rácáfolnia a várakozásokra: ma már 357 boltot üzemeltet világszerte, amelyek összesített alapterülete hárommillió négyzetlábat tesz ki és tavaly közel 14,1 milliárd dolláros forgalmat produkáltak.