Egyszerűbb működéshez és gyorsabb üzleti innovációhoz segíthetik hozzá a vállalatokat az SAP szerint az S/4HANA házon belül bevezethető (on-premise) változatához most bejelentett újítások, amelyek lefedik az összes kritikus folyamatot a pénzügytől, értékesítéstől, szolgáltatástól és marketingtől kezdve a beszerzésen, a beszállítóilánc-kezelésen, gyártáson és vagyongazdálkodáson át a kutatásig és fejlesztésig, valamint a humántőke-menedzsmentig. Az SAP S/4HANA Enterprise Management megoldással a vállalatok mindezen funkciókon, területeken és üzletágakon átívelő folyamatokat, végponttól végpontig digitalizált működést alakíthatnak ki.
Az üzletági megoldások az SAP S/4HANA digitális alapképességeit az SAP portfóliójába tartozó más, házon belül bevezethető vagy a felhőben, szolgáltatásként elérhető szoftverek funkcióival ötvözik - mint például az SAP Cash Management a pénzügy, az SAP SuccessFactors a humántőke-menedzsment, az Ariba Network a beszerzés és az SAP hybris a marketing és a kereskedelem területén.
Mindezek a megoldások az SAP HANA platform egyszerűbb adatmodelljét és villámgyors válaszadó képességét, valamint az SAP Fiori kezelőfelület felhasználóbarátságát kamatoztatják. A megrendelések, a bejövő és a kimenő számlák hatékonyabb kezelését például olyan felületekkel - úgynevezett pilótafülkékkel - segítik, amelyeken valós idejű adatok alapján gyorsan azonosíthatók és kezelhetők a folyamatokat lassító, szűk keresztmetszetek. Az egyszerűbb adatmodellnek és a valós idejű feldolgozásnak köszönhetően a vállalatok jobban megtervezhetik az anyagszükségletet és -áramlást, lerövidíthetik a gyártási ciklusokat és csökkenthetik a raktárkészletet is, míg az alternatív beszállítói láncok szimulációján és az Ariba Network-integráción keresztül a beszerzés költségeiből is lefaraghatnak.
Hibrid igazgatói tárgyaló
Az SAP S/4HANA a digitalizált vállalat magja, amely az SAP HANA platform és az SAP Fiori kezelőfelület segítségével azonnali betekintést ad a különböző üzleti területeken és feladatkörökben dolgozó felhasználóknak. Az SAP meghatározásában ez azt jelenti, hogy az újgenerációs üzleti alkalmazáscsomaggal a vállalatok túlléphetnek a hagyományos tranzakciókon, és az egy forrásból elérhető adatok, információk alapján végponttól végpontig ívelő, digitalizált folyamatokat alakíthatnak ki a tervezéstől kezdve a végrehajtáson át az előrejelzésig, szimulációig és elemzésig, valós időben, egyetlen rendszeren belül. Más szóval az SAP S/4HANA kulcsszerepet tölt be a digitalizált vállalat keretrendszerében, mivel valós időben kapcsolja össze az értéklánc elemeit, beleértve a munkaerőt, a vállalati vagyont, a dolgok internetét, a beszállítókat, a partnereket és az ügyfeleket.
Idén februárban jelentette be az SAP S/4HANA megoldását, amelyet az azóta eltelt nyolc hónap leforgása alatt több mint 1300 vállalat vezetett be világszerte. Az S/4HANA ezzel az SAP leggyorsabb növekedést hozó termékének számít. A hozzá kötődő projektek több mint 80 százalékát az SAP partnerei menedzselik, ami jelzi, hogy milyen meghatározó szerepet töltenek be a szoftver értékesítésében, a bevezetés megtervezésében és azt követően a megoldás támogatásában, a folyamatok optimalizálásában is segítve a felhasználókat.
Jelenleg több mint ezer viszonteladó értékesíti az SAP S/4HANA megoldását, és a szoftvercég igyekszik újabb fejlesztésekkel, programokkal is támogatni munkájukat. A Barcelonában most bejelentett SAP Activate keretrendszer is ezt a célt szolgálja, amely az SAP S/4HANA implementációk teljes életciklusát lefedi. Az SAP Activate többek között futtatásra kész folyamatokat kínál S/4HANA-hoz, és egy felhőalapú referenciamegoldást is tartalmaz. Mindennek alapját bevált gyakorlat képezi, amely a házon belüli, a nyilvános felhőre épülő és a hibrid szolgáltatási modellekre egyaránt kiterjed, és többek között konfigurációs útmutatókban, életciklus-kezelő eszközökben, valamint következő generációs módszertanban ölt testet. A vállalatok az S/4HANA ingyenes próbaverziójával együtt az SAP Activate keretrendszert is használatba vehetik, amellyel felgyorsíthatják mind a bevezetést, mind a későbbi bővítést, optimalizálást vagy üzleti innovációt célzó projekteket, ami nemcsak a változások kezelésére, a válaszadó képességre, hanem a birtoklás összköltségére is kedvezően hat. A keretrendszer emellett az SAP partnereit is segíti abban, hogy az egyes üzleti területeken, illetve a különböző iparágakban kiépített kompetenciáikat kamatoztassák az S/4HANA projektekben.
Barcelonában debütált az SAP Digital Boardroom megoldása is, amely az SAP S/4HANA üzletági megoldásaiból származó és az SAP HANA Cloud Platformon elérhető adatokat ötvözi, hogy egyetlen forrásból megbízható rálátást adjon a vállalat kulcsfontosságú mérőszámaira. Az SAP Cloud for Analytics felhőalapú analitikai megoldására épülő, digitális igazgatói tárgyaló valós időben kontextusba helyezi, ezzel leegyszerűsíti a teljesítmény menedzselését, így megkönnyíti a digitális gazdaság gyors változásainak monitorozását és kezelését az üzlet valamennyi területén. Mind az SAP Cloud for Analytics, mind az SAP Digital Boardroom megoldás a bejelentés időpontjától világszerte elérhető.
Dolgozni egyszerűen
A TechED-del egy időben, pontosan annak első napján az SAP New Yorkban is tartott egy konferenciát SME Summit címmel, ahol bejelentette, hogy a Business One kis- és középvállalati ERP-megoldását használó vállalatok száma elérte az 50 ezret. Az SAP Business One ezzel a szoftvercég egyik legszélesebb körben bevezetett termékévé vált, melynek felhasználói tábora átlagosan napi 18 vállalattal gyarapodik - az elmúlt 12 hónapban több mint 5 ezer szervezet választotta ezt az ERP-rendszert.
Ugyanitt ismertette az SAP annak a felmérésnek (Simplifying the Future of Work Study, 2015) az eredményét is, amelyet a Pennsylvaniai Egyetemhez tartozó Knowledge@Wharton üzleti elemzéssel foglalkozó weboldallal közösen készített több mint 430 kis- és középvállalati felsővezető megkérdezésével. A válaszok 60 százaléka Észak-Amerikából, 23 százaléka az ázsiai és csendes-óceáni térségből, 15 százaléka Európából, 2 százaléka pedig a Közel-Keletről és Afrikából érkezett, 85 százalékban olyan cégektől, amelyek éves árbevétele nem haladja meg az 500 millió dollárt.
A megkérdezettek közel háromnegyede (72 százaléka) nyilatkozott úgy, hogy az üzleti komplexitás akadályozza vagy megnehezíti a hatékonyabb folyamatok kialakítását és a döntéshozatal felgyorsítását, míg kimondottan a technológia bonyolultságát 58 százalékuk hibáztatja ugyanezért. Jóllehet pillanatnyilag csupán a cégvezetők mintegy fele (49 százaléka) tartja fontosnak a működés egyszerűsítését és áramvonalasítását, 65 százalékuk szerint ez már három éven belül stratégiai jelentőségűvé válik. A válaszadók 47 százaléka véli úgy, hogy három év távlatában már önkiszolgáló eszközöket fog használni döntéseinek megalapozásához, ma azonban még csupán 19 százalékuk fér hozzá ilyen támogatáshoz.
Az SAP szerint ezzel is magyarázható a Business One népszerűsége a kis- és középvállalatok körében, a megoldás ugyanis valós idejű rálátást ad a működés egészére, és ezzel megkönnyíti az ügyfélkiszolgálás javítását, a további növekedés lehetőségeinek felismerését és kiaknázását, valamint a szervezet digitális átalakulását is.
New York-i rendezvényén az SAP most bejelentette, hogy az ERP-megoldás felhőalapú változata, az SAP HANA platformon futó Business One Cloud saját adatközpontjaiban működtetett szolgáltatásként is elérhető lesz. A 2012-ben bevezetett Business One Cloud szolgáltatást az SAP partnerei eddig két modellben - saját, hosztolt magánfelhőjükben vagy egy harmadik fél által hosztolt felhőinfrastruktúrán működő szolgáltatásként - kínálták, de a továbbiakban az SAP adatközpontjaiból elérhető változatot is ajánlhatják ügyfeleiknek. Az SAP olyan kiegészítő szolgáltatásokat is ad a Business One Cloudhoz, mint a biztonsági mentés és helyreállítás, a katasztrófa-elhárítás és a platformkarbantartás. A csomag Észak-Amerikában még az idén elérhető lesz, az európai és ázsiai kis- és középvállalatoknak meg kell várniuk 2016-ot.