Bejelentette digitális átalakulást támogató (DX) tanácsadási képességeinek bővítését a Fujitsu, amelynek részeként megnyitja első két európai nearshore DX-központját Spanyolországban és Észtországban.
A költségcsökkentési törekvések nyomán több évtizede gyors ütemben növekvő IT-outsourcing piac forgalma 2027 végére várhatóan eléri az 587 milliárd dollárt. A világjárvány, az ellátási lánc szűk keresztmetszetei és az ukrajnai konfliktus azonban felerősítették az igényt a nearshore szolgáltatások iránt - amelyeknél a speciálisabb kiszervezett szolgáltatásokat a főbb piacok közelébe helyezik át.
A Fujitsu új Near Response Centerei (NRCs) üzleti tanácsadást és konzultációt biztosítanak a Fujitsu európai ügyfeleinek a banki szolgáltatások, a kiskereskedelem, a gyártóipar és a kormányzati működés piacain. A vertikumok szerint specializált szolgáltatásokat nyújtó Fujitsu NRC-k a digitális átalakulás fontos területein (felhő, kiberbiztonság, menedzselt szolgáltatások, automatizáció és alkalmazások) kezelnek globális projekteket. Kiegészítik a Fujitsu hét1 Global Delivery Centerét, amelyek offshore jellegű, nagyobb outsourcing-erőforrásközpontként az IT-infrastruktúra támogatására fektetik a hangsúlyt.
"A monotolitikus outsourcing napjainak leáldozott. Az iparosított offshoring jól működik a tömegcikk jellegű IT-erőforrások esetében, de az ügyfelek ma már ennél kifinomultabb megközelítést igényelnek. Speciálisabb üzleti készségeket szeretnének igénybe venni, mégpedig a fontos piacaikhoz, irodáikhoz és munkatársaikhoz közelebb, miközben a tömegcikk jellegű IT-erőforrások támogatását továbbra is kis költségű távoli helyszínekről oldják meg. A Fujitsu NRC-i kényelmes, nearshore központokban biztosítják számukra ezt az új szolgáltatási réteget, vertikálisan szervezett szakértelemmel, az informatikai és az üzleti területtel egyaránt szót értő szakemberekkel" - nyilatkozta Jean-Marc Chammas a Fujitsu Europe szolgáltatásnyújtásért felelős alelnöke.
Az észtországi Tallinban működő NRC a munka-magánélet átalakulásának területére (Work-Life Shift) és a menedzselt infrastruktúrát támogató szolgáltatásokra szakosodik. A sevillai spanyol NRC szakterülete a hibrid IT-szolgáltatások, a többfelhős működés, valamint az üzleti és az alkalmazásszolgáltatások. Az NRC-k induló létszáma több mint 100 fő.
"A Fujitsu spanyolországi NRC-csapata hatékonyan támogatott minket az IT-infrastruktúránk felügyeletét javító projekt lebonyolításában. Segítségükkel csökkenteni tudtuk a munkaterhelést, hogy az IT helyett üzleti alaptevékenységünkre összpontosíthassunk" - mutatott rá Xavier Michallet. a Fujitsu NRC-ügyfele, a Soitec adatokért, infrastruktúráért, hálózatért és biztonságért felelős vezetője.
A Fujitsu az ügyféligényekhez igazodva, további NRC-k nyitását tervezi Európában.