Az október 31-én lezárult pénzügyi negyedévben a Dell árbevétele 15,16 milliárd dollár volt, 3 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év azonos időszakában. A Thomson Reuters elemzői korábban 16,2 milliárdra becsülték a negyedéves árbevételt. A nettó profit viszont több lett, mint amire az elemzők számítottak, 727 millió dollár, szemben a 616 millióval, ám így is 5 százalékkal kevesebb volt a tavalyi adatnál. Ami a szegmensenkénti megoszlást illeti, az otthoni számítógépek üzletága növekedett, míg az üzleti csökkent az Egyesült Államokban és az Európát is magába foglaló EMEA térségben egyaránt.
Michael Dell, a vállalat vezérigazgatója az adatokkal kapcsolatban elmondta: világszinten az IT-piac továbbra is visszaesést mutat majd, és a Dell a növekedés helyett a profitra fogja helyezni a hangsúlyt. Ezt elsősorban a költségcsökkentéssel tervezik elérni. Átmenetileg szüneteltetik a munkaerő-felvételt, csak a legszükségesebb állásokra vesznek fel embereket, továbbá bezártak néhány termelőegységét és ügyféltámogató központot. Ugyanakkor úgy döntöttek, hogy megtartják a Financial Services üzletágat, amit ez év elején még el akartak adni. Mint kiderült, a gazdasági helyzet ellenére nyereséget termel. Michael Dell szerint az üzleti modell átalakítása - nevezetesen, hogy viszonteladók helyett közvetlenül a vállalat értékesíti a számítógépeket - jó döntésnek bizonyult, és előnyt hozott a cég számára a versenytársakkal szemben.
A Dell mutatói alapján azonban a recesszió jelei nem mutatkoznak az ázsiai térségben, itt ugyanis 11 százalékkal nőtt az árbevétele, míg az eladott darabszám 29 százalékkal volt több az aktuális negyedévben. A nyereség pedig több mint duplája volt az elmúlt év azonos időszakához képest. A Dell továbbra is a kínai és az indiai piacra fókuszál. Kínában a kutatás-fejlesztést tervezi fejleszteni, Indiában pedig a call centereket fogja bővíteni.
Dell egyik szeme sír, a másik nevet
A Dell árbevétele és profitja egyaránt csökkent a harmadik negyedévben, de a cég szárnyal Kínában és Indiában.
Hirdetés
Hirdetés