Az utóbbi időben egyre több kritika éri az app áruházakat, amiért túl nagy részt hasítanak ki maguknak az appok (illetve fejlesztőik) bevételéből.
A legújabb cég, amely lépett az ügyben, Tinder fejlesztője, a Match Inc., amely a randiapp androidos változatába olyan fizetési folyamatot telepített, ami megkerüli a Google Play Áruház rendszerét. A felhasználóknak az alkalmazásban kell megadniuk fizetési adataikat, és a teljes eljárást a Tinder intézi a Google helyett.
Az Apple és a Google vásárlási irányelveinek egyik sarokpontja, hogy app áruházaik megkövetelik az alkalmazásokon belüli vásárlások Apple-ön, illetve Google-on keresztül történő lebonyolítását, amiből mindkét óriáscég busás hasznot húz.
Válaszként a Netflix és a Spotify az utóbbi időben már a webhelyére irányítja az előfizetni kívánó felhasználókat (ahová a Google és az Apple keze nem ér el), a Tinder pedig a teljes folyamatot a mobil appból, de a Google Play kihagyásával bonyolítja le.
Most a Google-an a sor - érdekes lesz látni, mit tesz a keresőóriás, hogy elfojtsa a Tinder "lázadását".