Régiónkban is mind több nagy- és középvállalat virtualizálja szerverkörnyezetét x86-os platformon, míg a kisvállalatok külső adatközponti szolgáltatásokat használnak, például hardvert, újabban már virtuális szervereket is bérelnek. Az IDC közel 300 cseh, lengyel és magyar céget felölelő felmérése (IT Buyers Pulse, 2012) szerint térségünkben a szervezetek közel fele külön szerverszobát hozott létre az iroda területén, valamivel több mint ötöde saját adatközpontot épített. Magyarországon a külső adatközponti szolgáltatást használó vállalatok aránya eléri a 16 százalékot, a régiós átlag kétszeresét.
- Mindez kedvezően hat bevételeink alakulására, szervereladásaink itt gyorsabb ütemben nőnek, mint az érettebb piacot képviselő Nyugat-Európában, azonban a virtualizált környezetek bővítése, frissítése, és a fejlettebb felhőkörnyezetek építése ott is ébren tartja a keresletet - mondta Tomas Wieczorek, a Dell regionális termékmenedzsere, aki a vállalati portfólióért felel Közép-Kelet-Európában.
Adatközpont a dobozban
A vezető ezt a termékkínálatot mutatta be a cég Client Compete Roadshow 2013 rendezvényén, amelyre a múlt héten került sor Budapesten.
- Szervereinkből, tárolóinkból, hálózati eszközeinkből a nagy- és középvállalatok teljes, virtualizált adatközponti infrastruktúrát építhetnek, és azt felügyeleti szoftvereinkkel menedzselhetik - mondta Tomas Wieczorek. - Minden termékünk nyílt szabványokra épül, így más szállítóktól származó eszközök, szolgáltatások integrálását is támogatják. Stratégiánkat erre a nyitottságra építettük, mert egyedül így biztosítható a rugalmasság és a választás szabadsága, amelyre a vállalatoknak ma mindennél nagyobb szükségük van. IT-környezetüket ennek köszönhetően lépésről lépésre alakíthatják át, fokozatosan haladhatnak a szigetrendszerek felől a konvergens infrastruktúrán, rendszereken és adatközpontokon át a teljes automatizálásig, amikor a házon belül és a felhőben, külső szolgáltatónál működő rendszereket már egységes, transzparens IT-környezetként használják.
A kisvállalatok méretüknél fogva kisebb IT-infrastruktúrát használnak, amely elvileg kevésbé összetett, a gyakorlatban azonban nagyon is kaotikus képet mutathat a házon belüli IT-szakértelem és stratégia hiányában megvalósított, eseti fejlesztések következtében.
- Számos vállalat még ma is költségként tekint az IT-re, holott az informatikusokat az irányításba, az üzleti stratégia formálásába is be kéne vonniuk, mert akkor világosan látnák, hogy a cég hová tart, és sokkal jobb támogatást adhatnának az üzleti célok eléréséhez - fejtette ki a termékmenedzser. "Idén júniusban mutattuk be PowerEdge VRTX integrált rendszerünket, amely lényegében egy dobozba zárt adatközpont kisebb vállalatoknak. Minden infrastruktúraelemet tartalmaz, olyan felügyeleti szoftverrel együtt, amellyel a felhasználók a szerveroldal mellett a klienskörnyezetet is felügyelhetik. A VRTX így lényegesen egyszerűbbé teszi az IT-környezet modernizálását a kisvállalatoknál, amelyek eleve kevesebb házon belüli emberi erőforrást, szakmai kompetenciát rendelhetnek ehhez a feladathoz.
Többszörös védelem
Legyen szó azonban nagy-, közép- vagy kisvállalatról, az IT-környezet átalakítása során a felhasználók a biztonságot - az adatok védelmét és a zavartalan üzletmenetet - első számú prioritásként kezelik.
- Termékeinkbe és a belőlük kialakított felhőkörnyezetekbe ezért a többszörös védelem rétegeit építjük be - mondta Tomas Wieczorek. - Ezeket a képességeket a közelmúltban felvásárolt SecureWorks és SonicWall technológiáival erősítettük, míg a TrendMicróval együttműködve a VMware vCloud Data Center Service-hez is fejlett biztonsági szolgáltatásokat kínálunk. Ugyancsak nemrégiben jelentettük be Dell Wyse Cloud Client Manager szoftverünket, amely intelligens és dinamikus, felhőalapú felügyeleti konzollal segíti a rendszergazdák munkáját. A konzolról egységesen menedzselhetők a vállalati alkalmazások elérésére használt különböző eszközök, az okostelefonokat, tableteket és vékonyklienseket is beleértve. A Wyse Cloud Client Manager képességei azonban túlmutatnak az egyszerű eszközfelügyeleten. Azokra a rendszerekre is rálátást enged, amelyekhez a klienseszközök hozzáférnek, így láthatóvá teszi a felhasználók, a klienseszközök, az alkalmazások és az infrastruktúra elemei közötti kapcsolatokat a teljes IT-környezetben. A begyűjtött információkat az adminisztrátorok fejlett analitikai motor segítségével elemezhetik, többek között azonosíthatják a felhasználási mintákat, az ezektől eltérő, potenciális kockázatra figyelmezető eseményeket és azokat a területeket is, amelyeken további beruházásra, fejlesztésre lehet szükség az üzletnek adott IT-szolgáltatások hatékonyabbá és biztonságosabbá tételéhez.