A növekedés mértéke a vállalati szoftver-szegmens átlagának háromszorosa, ami annak köszönhető, hogy a cégek egyre komolyabban veszik az új ügyfelek megszerzését, illetve a már meglévők megtartását. A Gartner által elvégzett felmérés szerint a CRM-szállítók toplistáján, globális szinten a Salesforce.com beelőzte az SAP-t, ami azért Európában még mindig a vezető helyen áll. Kettőjüket követi az Oracle, a Microsoft és az IBM.
A CRM bevételek nagyjából 40 százaléka SaaS termékekből származott, ezért is szerepelt ilyen jól a Salesforce.com.
A CRM-piac némileg átalakult, köszönhetően a felvásárlásoknak. Az Oracle az Eloqua-t, a Salesforce.com a Buddy Media-t, míg az IBM a Unica-t és a Coremetrics-et vásárolta fel. Ezek mellett további 50 akvizícióra is sor került az utóbbi három évben.
A Gartner szerint a forgalom 60 százalékát a 10 vezető CRM-szállító termelte ki, de több kisebb cég - mint a Zoho - is jelentős forgalomnövekedésről számolt be.