Az Intel Atom piacra kerülése óta jelenthetjük ki egyértelműen, hogy létrejött egy új kategória: a netbook. Előtte a ilyen apró gépeket inkább subnotebooknak neveztük, azonban a méretük nem feltétlenül állt egyenes arányban a teljesítményükkel. Az Atom azonban átrendezte a piacot, és - bár hiába növekszik némi túlzással exponenciális ütemben az ezzel szerelt aprócska notebookok népszerűsége-, hosszú távon problémát jelentenek.
A DisplaySearch kutatásából kiderült, hogy 2009. második negyedévében a komplett noteszgép piac 26,4 milliárd dolláros üzlet volt: ez az első negyedévhez képest 10 százalékos növekedés, viszont az 1 évvel ezelőtti adatokhoz képest még mindig 5 százalékos csökkenés.
Szintén az egy évvel ezelőtti statisztikákkal összevetve: a netbook piac 264 százalékkal bővült, így az egész piac 11,7 százalékát uralja. Érdekes, hogy a notebookok ára az idei második félévben átlagosan 688 dollár volt, amely 19 százalékos csökkenést jelent az egy évvel ezelőttihez képest.