Az okosotthon-eszközök világméretű szállítása 2022-ben várhatóan 2,6 százalékkal, 874 millió darabra esik, a csökkenés legnagyobb részét az okos hangszórók és a videószórakoztató eszközök, például a televízió és a streaming-eszközök jelentik.
"Az intelligens otthoni eszközök szállítását jelentősen befolyásolták a folyamatos ellátási lánc zavarok" - mondta Adam Wright, az intelligens otthoni és irodai eszközökkel foglalkozó kutatás vezetője. "Ráadásul 2022-ben a keresletre gyakorolt csökkenő nyomásnak vagyunk tanúi, mivel az infláció továbbra is szorítja a fogyasztók pénztárcáját. Előretekintve arra számítunk, hogy a volatilitás 2023-ban és azon túl is gátolni fogja a piac növekedését" - tette hozzá.
Bár az előrejelzések szerint a globális piac 2023-ban visszatér a növekedéshez, az továbbra is viszonylag alacsony, 4,6 százalékos marad, és a növekedés nagy része a feltörekvő piacokról, valamint Kínából származik majd. "Bár az intelligens hangszórók vitathatatlanul hozzájárultak az okosotthon kategória elindításához, a fejlett piacok, például az Egyesült Államok és Kína fogyasztói számára e termékek csillogása nagyrészt megkopott, és a szállítások hosszú távon várhatóan csökkenni fognak. Az intelligens hangszórók most a feltörekvő piacokra és az olyan helyekre, mint Európa, támaszkodnak majd, ahol a nyelv és a szolgáltatások hiánya a múltban akadályozta az elfogadást" - mondta Jitesh Ubrani, az IDC Mobility and Consumer Device Trackers kutatásvezetője.
Az egyéb formátumok közül az otthoni megfigyelő/biztonsági termékek, mint például a kamerák, csengők vagy ajtózárak, valamint az intelligens világítási és videószórakoztató termékek fogják a legnagyobb részesedést és a legnagyobb növekedési ütemet produkálni az intelligens otthonok piacán belül.