Az Intel közölte, hogy a következő évtizedben akár 80 milliárd eurót is befektethet Európában a régió chipkapacitásának növelése érdekében, és megnyitja írországi félvezetőgyárát az autógyártók előtt. Pat Gelsinger, a társaság vezérigazgatója a müncheni IAA autókiállításon elmondta azt is, hogy a vállalat az év végéig bejelenti két új nagy európai chipgyártó üzemének helyszínét.
A lehetséges gyártási helyszínekről folynak a találgatások, de Németországot és Franciaországot tartják a fő esélyesnek, míg Lengyelország, ahol az Intel szintén jelen van, szintén képben van.
A vezérigazgató elmondta, hogy "a cél egy összesen 80 milliárd eurós projekt a következő évtizedben, amely katalizátor lesz a félvezetőipar számára, és katalizátor az egész technológiai ipar számára".
Az Intel, a PC-kbe és adatközpontokba szánt processzorchipek legnagyobb gyártója márciusban közölte, hogy meg kívánja nyitni chipgyárait a külsősök előtt. Gelsinger áprilisban azt mondta a Reutersnek, hogy a társaság hat-kilenc hónapon belül el akarja kezdeni a chipek gyártását az autógyártók számára, hogy enyhítse a hiányt, amely világszerte megzavarta a járműgyártást. A The EpochTimes szerint azonban nem világos, hogy a legutóbbi bejelentés azt jelenti-e, hogy az Intel teljesíti ezt a célt.
"Az autók gumikerekes számítógépekké válnak. Szükségük van ránk, és nekünk is szükségünk van önökre. A cél egy európai innovációs központ létrehozása Európában, Európáért" - jelentett ki Gelsinger az IAA autókiállításon.
Az "Intel Foundry Services Accelerator" célja, hogy segítse az autógyártókat megtanulni chipeket készíteni az Intel által "Intel 16" chipgyártási technológiának nevezett eljárással, hogy majd később áttérjenek az "Intel 3" és "Intel 18A" technológiákra.
Ezek a gyártási technológiák sokkal fejlettebbek lennének, mint az autóiparban jelenleg alkalmazott eljárások többsége. Az Intel közölte, hogy közel 100 autógyártó és kulcsfontosságú beszállító - köztük a BMW AG, a Volkswagen AG, a Daimler AG és a Bosch - fejezte ki támogatását programjai iránt. Az Intel szóvivője nem erősítette meg, hogy bármelyikük elkötelezte-e magát a vásárlóként való részvétel mellett.
Gelsingert idézték, aki azt mondta, hogy az Intel azt szeretné, ha az EU állami támogatást nyújtana az Intel tervezett európai beruházási törekvéseihez. Az amerikai chipóriás az autógyártókat kulcsfontosságú stratégiai prioritásnak tekinti. Gelsinger kifejtette, hogy a vállalat szerint a chipek 2030-ra a járművek költségének 20 százalékát teszik majd ki, ami ötszörös növekedés a 2019-es 4 százalékról.