Tegnap tette közzé első nyilvános eredményét a Facebook. Bevétele a korábbi időszakhoz képest jelentősen nőtt, a 32 százalékos emelkedés a negyedévre 1,18 milliárd dollárt tett ki, ezzel kicsit meghaladva az elemzői várakozásokat. Sajnos azonban ez nem társult nyereségességgel: a június 30-án véget ért negyedévre vonatkozóan 157 millió dolláros veszteségről volt kénytelen beszámolni a Mark Zuckerberg alapította vállalat. Ennek okául a cég az IPO kapcsán jelentkező részvényalapú kompenzáció 1,3 milliárd dolláros kiadását és az ahhoz köthető kifizetések adótartalmát okolta. Bejelentésük szerint tavaly ilyenkor még közel negyedmilliárd - 240 millió - dolláros nyereséggel zárták a második negyedet.
Amint az várható volt, a növekedés motorjául a mobilinternetezők számítottak: 67 százalékos éves szintű bővülést hoztak a Facebook számára, így június 30-án már 543 millióan képviselték magukat a közösségi hálózatra regisztráltak között. Vagyis a rendszeresen bejelentkezők több mint fele okostelefon révén tájékozódik ismerőseiről, hiszen a havi rendszerességgel látogatók száma - 29 százalékos növekedéssel - 955 millió lett. Naponta pedig átlagosan 552 millióan jelentkeznek be, ez 32 százalékos növekedés.
A részvénykibocsátás fiaskóját mindazonáltal még mindig nem felejtették el a szolgáltatás üzemeltetői. „Csalódottak vagyunk a részvénykereskedelmet illetően, de fontos emlékeztetnünk magunkat arra, hogy még mindig ugyanaz a vállalat vagyunk, akik korábban is voltunk, és ugyanazok a lehetőségek állnak előttünk” - védte a mundér becsületét David Ebersman, a cég pénzügyi igazgatója.
forrás: Google Finance
És hogy miből származik a FB bevétele? Nos, a zömét reklámokból gyűjti be Zuckerberg cége: a teljes torta 84 százalékát adja ez a szegmens, 992 millió dolláros értékben. Ez éves szinten 28 százalékos növekedésnek felel meg. A további 192 millió dollár egyéb forrásokból ered, mint például a Zynga játékaiból származó bevétel arányos része.
A Facebook közeljövőbeli terveire vonatkozóan az alapító megjegyezte, hogy a mobilhirdetési üzletág szépen fejlődik, ezt a szegmenst továbbra is erőteljesen igyekeznek felfuttatni. Ugyanakkor a vállalat nem tervez saját okostelefont létrehozni, mint ahogy azt korábban pletykálták a blogoszférában. Helyette felvásárlásokra fordítja tőkéjét: „Stratégiánk fontos része, hogy tudásukért vállalatokat szerezzünk meg” - summázta Zuckerberg.
Jelenleg 4000 főt foglalkoztat a világ legnagyobb közösségi hálózatának üzemeltető, az egy évvel ezelőtti létszám másfélszeresét, és pillanatnyilag 10,2 milliárd dollárnyi befektethető készpénzzel rendelkezik.