A Facebook és a Google nehezen tud reklámozni az iPhone-felhasználóknak. Eközben a Financial Times szerint az Apple saját hirdetési üzletága virágzik. Az Apple nagy adatvédelmi technológiai vállalat akar lenni. De nem mond nemet egy kis plusz pénzre sem, ami ebből adódik.
Korábban 2021-ben az Apple új App Store-irányelvet vezetett be, amely korlátozta az alkalmazások lehetőségét a felhasználói viselkedés nyomon követésére anélkül, hogy előbb kifejezett engedélyt kaptak volna, ami megnehezítette a célzott hirdetéseket.
Ennek eredmény könnyen az lehet, hogy az olyan cégek, mint a Facebook és a Google kevesebbet szaglásznak az iPhone-szokásaink után. A Financial Times új beszámolója azonban azt mutatja, hogy az Apple számára is volt egy váratlan előnye. Az FT több elemző céggel és hirdetővel beszélgetve azt találta, hogy az Apple saját App Store reklámüzlete az egekbe szökött, miután elindította az irányelvek megváltoztatását.
Az Apple reklámfelületet értékesít az App Store-ban. Ha például egy adott iPhone-játékra keresünk, a találatok tetején más játékok vagy más kapcsolódó alkalmazások szponzorált találatai jelennek meg. Az FT szerint ez a célzott reklám egy formája.
Az egyik elemző cég a jelentésben megjegyezte, hogy az elmúlt hat hónapban az Apple az összes szponzorált alkalmazásboltos letöltés 17 százalékát szerezte meg, ami mostanra már 58 százalékra emelkedett. Az ebből az üzletágból származó bevételei várhatóan megduplázódnak, és a hirdetők azt mondták, hogy a Google-lal szemben az Apple-nél több reklámpénzt költenek. A hirdetők szerint az Apple-hirdetések révén pontosabb, valós idejű adatokhoz juthatnak, retargeting lehetőségekkel, amit az olyan hirdetési piaci szereplők, mint a Facebook, már nem tudnak nyújtani.