A Figma felvásárlása, amelynek eszközeit tervezők és fejlesztők használják, az Adobe eddigi legnagyobb akvizíciója, és új területekre terjeszti ki a hatókörét. Az olyan eszközök, mint a cég interaktív virtuális táblái, valamint tervezési és prototípus-készítési ajánlatai különösen fontosak az olyan területeken, mint a szoftverfejlesztés, amelyek nagymértékben együttműködő folyamatokra épülnek. A világjárvány felgyorsította az ilyen együttműködési és termelékenységi szoftverek elfogadását, és a vállalatok körében elterjedt hibrid munkakörnyezet az ilyen eszközök és szoftverek új generációját eredményezi - írja a Wall Street Journal.
A nagy technológiai vállalatok, köztük az Alphabet Google, a Cisco Systems és a Microsoft saját termékcsaládot kínálnak az együttműködés és a termelékenység új hullámának kiszolgálására. De startupok egész sora is támogatja az együttműködés új koncepcióit a legkülönfélébb alkalmazásokkal és platformokkal.
A vállalati vezetők szerint arra számítanak, hogy a kollaboratív szoftverek hatóköre és képességei tovább bővülnek, vizuálisabbá válnak, és arra törekszenek, hogy elérjék, sőt meghaladják a fizikai irodahelyiségekben zajló együttműködés szintjét. Ahogy a vállalatok az irodába való visszatéréssel vagy a hibrid politikával küzdenek, "a kereslet nagyon nagy mindenütt, hogy segítsenek ebben a problémában" - mondta Jim Szafranski, a Prezi prezentációs szoftverszolgáltató vezérigazgatója. Szerinte bizonyos szempontból a hangsúly a járvány kezdetétől, amikor a tényleges munka elvégzése volt a lényeg, a hangsúly mára áthelyeződött a kultúrára és az együttműködési kapcsolatok kiépítésére a távoli és hibrid környezetekben.
Szafranski szerint az együttműködési eszközök egyre inkább vizuálisabbak, nem pedig egyszerűen szövegalapúak, és jobban összpontosítanak a csoportos részvétel megteremtésére, hogy az alkalmazottak ne maradjanak le a távoli környezetben.
Bár az olyan eszközök, mint a videokonferencia és a csevegőalkalmazások fontos szerepet játszanak a csapatok kommunikációjának segítésében, a piacon lévő megoldások még mindig nem teszik lehetővé ugyanazt az együttműködési szintet, mint egy fizikai munkahelyen - vélekedik Paul von Autenried, a Bristol-Myers Squibb korábbi informatikai igazgatója, aki jelenleg a vezetők és igazgatótanácsok technológiai kérdésekkel foglalkozó tanácsadója.
Von Autenried szerint a munkavállalók irodába való visszatérését célzó felhívások azt jelzik, hogy az együttműködési eszközöknek még van tere a javulásra, különösen a kevésbé strukturált, spontánabb interakciók terén.
Maga a Figma a Google Docsból merített ihletet, és a felhőben alapozta meg magát, hogy az emberek egy digitális térben dolgozhassanak együtt, ahelyett, hogy ugyanannak a projektnek különböző verzióit készítenék el - mondta Dylan Field, a Figma vezérigazgatója és társalapótója. A Figma szerinte azért különbözött más eszközöktől, mert megkönnyítette a különböző műszaki és nem műszaki szerepkörökben dolgozó emberek számára, hogy a tervezési folyamatban egy platformon működjenek együtt.
David Wadhwani, aki az Adobe-nél a Figma projektet felügyeli arról beszélt a WSJ-nek,, hogy a Figma következő generációs együttműködési és termelékenységi eszközei a játékok világából is merítenek ihletet, ahol sok ember távolról, valós időben vesz részt egy feladatban. "Ez egy többrésztvevős játékhoz hasonló képesség" - szögezte le.
Jake Saper, az Emergence Capital általános partnere szerint az Adobe Figma felvásárlása fordulópontot jelent. A Salesforce.com és a Zoom befektetéséről ismert kockázati tőkebefektető cég a B körös befektetés során kihagyta a Figmába való invesztálás lehetőségét. A befektető elmondta, hogy Figma nem csak tervezőknek készült, hanem a tervezésben részt vevő emberek széles körének, és ehhez olyan szoftverre van szükség, amelyet könnyebb használni és megosztani. E célból a Figma nem alkalmazásként, hanem webes alkalmazásként készült, mert így könnyebb a megosztás. Azaz a cégének van egy alkalmazása, de az csak egy burkolat a webalapú szoftverhez Saper szerint.
Saper szerint az a tény, hogy az Adobe hajlandó volt ennyit fizetni a Figmáért, azt a meggyőződést tükrözi, hogy a szoftvere alapvetően más, mint a többi. Szerinte nem volt kérdés, hogy az Adobe egy kisebb, de gyorsan növekvő riválist vásárolt meg. "De, ha a Figma csak egy újabb, nagy növekedést mutató szoftver lett volna, az Adobe nem fizetett volna érte ennyit" - mondta Jake Saper.