A BrandZ nevű oldal egy igen kiterjedt adatbázissal rendelkezik, melynek köszönhetően elképesztő részletességgel elemezik a világ legnagyobb vállalatainak gazdasági teljesítményeit, beleértve az elkészült és még futó projektjeiket, ezzel pedig képesek felmérni azok piaci értékét. Itt tehát nem a tőzsdei árfolyamok alapján kalkulált konkrét értékről van szó, hanem arról, mennyit ér maga a márkanév. A tőzsdei számítás szerint ugyanis az Apple már jó ideje az élen áll, sőt rekordot rekordra halmoz, de brand-érték tekintetében az aktuális kimutatás alapján még az átalakuló élmezőnyben sem sikerült az almás vállalatnak megcsípni az első helyet..
Az Apple öt éve hajszolja "a világ legértékesebb márkaneve" címet, a bajnoki övet azonban ezúttal sem sikerült megszerezni, azt ugyanis elhappolta előlük az Amazon. Ez valószínűleg egy darabig nem változik, hiszen a koronavírus jóvoltából a házhozszállításra való igény jelentősen megnövekedett, ami az Amazon malmára hajtja a vizet, míg a kisebb bérek és a munkahelyi elbocsátások miatt az embereknek kevésbé lesz pénze olyan borsos áron kínált termékekre, amilyeneket az Apple forgalmaz.
A dobogó további részein szintén mentek a csatározások, a Microsoftnak pedig sikerült a bronzérmes pozíciót megszerezni, mellyel a Google-t előzte meg. A siker itt is a vészhelyzeti intézkedésekben keresendő, hiszen az egyre kiterjedtebb felhőtechnológiára építő céges szolgáltatások, az Office 365 és a Microsoft Teams hatalmas segítség azoknak, aki minél zökkenőmentesebben szeretnék átvészelni a járvány diktálta megszorításokat.
A Visa ugyan már jócskán leszorult a dobogóról, még sincs oka szomorkodni, mivel így is tisztes előnyre tett szert legnagyobb riválisával, a Mastercarddal szemben, aminek a tizedik helyet sikerült elcsípnie. Az első tízbe egyébként két kínai cég, a szintén online vásárlással és kiszállítással foglalkozó Alibaba, illetve a technológiai óriáscég, a Tencent is bejutott.
Nyolcadik helyre a Facebook került, akiknek az elmúlt időszakban komoly támadásokkal és hirdetéskiesésekkel kellett szembenézniük, ez pedig a jövőben még tovább csökkentheti a brand értékét. Kilencedikként a McDonalds végzett, akik valószínűleg szintén veszítenek majd az értékükből, ha a koronavírus második hulláma miatt ismételten be kell zárniuk az éttermeiket.