Egy ezer fős, Amerikában végzett kutatásból az derül ki, hogy az emberek akkor vásárolnának igazán egy tabletet, ha az 250 dollárnál (kevesebb mint 50 ezer forint) olcsóbb lenne - ekkor az Apple iPadje helyett inkább az olcsóbb változatot vásárolnák meg (a válaszadók 79 százaléka gondolkodik így). A felmérésből az is kiderül, hogy a válaszadók közel felének - 48 százalék - a megvásárolandó tábla ára a meghatározó tulajdonság, kevésbé érdekli őket annak technikai jellemzői és teljesítménye.
Ám az is kiderült a felmérésből, hogy az iPad hatása még mindig rendkívül erős: a megkérdezettek fele ugyanis idén egy alma logós tabletet tervez vásárolni, és csak közel negyedük elégedne meg egy androidos készülékkel.
A megkérdezettek fejében létező elméleti tabletnek még vannak ám további jellemzői: feltehetően Android operációs rendszerrel lenne ellátva, és nem mástól, mint magától az Amazontól kerülne ki. Az Amazon már több ideje készül egy olcsóbb androidos tabletet piacra dobni, melynek segítségével az Amazon App Store-ból megvásárolható zenéket, könyveket és alkalmazásokat nagy sikerrel értékesítené.
Elemzők szerint az Amazon kisebb nyereséggel adná el ezt a tabletet, mint ahogy azt az Apple teszi, de így is megérné neki, mert jócskán fellendítené az Amazon App Store forgalmát - az onnan származó nyereség meg bőven kárpótolná.