Az Albacomp új menedzsmentje a múlt héten tartotta meg első sajtótájékoztatóját. A cég vezetői elmondták: a továbbiakban nagy hangsúlyt fektetnek a rendszerintegrációra, a konzultációra, a szoftverfejlesztésre, az országos szervizhálózatra és a külföldi kereskedelemre, amelyek a vállalat 2006-ra tervezett közel 18 milliárd forintos forgalmából már jelentős hányadot tesznek ki. Ugyanakkor ebből az összegből a hardverértékesítés aránya már nem fogja meghaladni az 50 százalékot. Az Albacomp hardverértékesítési eredményei egyértelmű piaci trendeket mutatnak: csökken a PC-k iránti vásárlói kedv, míg jelentősen nő a noteszgépek iránti kereslet, illetve a kis- és középvállalati körben a szervereké. A noteszgépek terén tapasztalható intenzív növekedés 2006 első negyedévében is megmaradt, és a következő időszakban várhatóan tovább erősödik.
A tervezett növekedésben jelentős arányt képviselnek a szolgáltatások, amelyből a cég idén már közel 4 milliárd forintos bevételre számít a 2005-ös egymilliárd forint helyett; ez a teljes forgalom akár egynegyedét is elérheti. A tervek szerint 2008-ra a forgalom fele már a szolgáltatások értékesítéséből fog befolyni. Ennek hátterében elsősorban az a piaci trend áll, amely szerint a nagyvállalatoknál növekszik a komplex szolgáltatások iránti igény és a szolgáltatási színvonalra vonatkozó szerződések (SLA) aránya.
A konzultációs üzletág és portfólió erősítése jegyében a vállalat az informatika újabb területeit vonja be szolgáltatásai körébe, köztük az üzleti intelligenciát (BI), a vállalati erőforrás-tervezést (ERP), a projektmenedzsmentet, a minőségbiztosítást, valamint az IT-stratégiai és biztonsági tanácsadást. A cég emellett több más piaci szereplőhöz hasonlóan tanácsadást nyújt az állami pályázati források megszerzéséhez is.
Albacomp: hangsúly a szolgáltatásokon
Mint korábban a nyomtatott Computerworld már beszámolt róla (CW 2006/14. szám), május 1-jétől Pukler Gábor az Albacomp Zrt. vezérigazgatója.
Hirdetés
Hirdetés