A Wharton marketing professzora, Eric T. Bradlow szerint a legnagyobb vágyat a Yahoo bekebelezésére a DoubleClick online hirdetési szolgáltatásokra specializálódott óriáscég érezheti. Ha a Yahoo installált bázisát kombinálhatná a saját házon belül meglévő technológiájával, az maga lehetne a Kánaán. Az interneten ugyanis a bevételek még mindig a forgalomtól függenek, ami pedig az egyedi és fontos tartalmaktól függ. A Wall Street Journal szerint a Yahoo egyedi látogatóinak száma meghaladja a 700 milliót, ami pedig a Google számára is vonzóvá teszi a céget. Az üzleti lap egy az elképzeléseket jól ismerő informátorra hivatkozva arról számolt be a héten, hogy a Google legalább két magánbefektető céggel tárgyal a Yahoo alapüzletágának megvásárlásáról.
A Google az üzletnek valószínűleg hasznát venné az egyelőre elég halványan szereplő közösségi hálózati szolgáltatása a Google+ felfuttatásában a potenciálisan elcsábítható 700 millió felhasználónak köszönhetően. Emellett abból is előnye származna, hogy a Yahoo szoros kapcsolatot ápol olyan tartalomszállítókkal, mint az ABC News.
És természetesen a Microsoft sem mondott le a Yahoo megszerzéséről. Ráaádsul nem csak az alapüzletágat akarja megszerezni, hanem több milliárd dollár kölcsönt akar nyújtani a felvásárlásban résztvevő partnereinek és befektetni magába a Yahoo-ba is. A két cég egyébként is már tíz éves együttműködést tudhat maga mögött a keresőtechnológiák fejlesztésében. Az üzletet az is vonzóvá teszi, hogy a Yahoo-nak 40 százalékos részesedése van a hatalmas kínai online vállalkozásban, az Alibaba Group Holdingsban.
Ha a Microsoft stratégiája beválik, az a nemrégiben felvásárolt Skype Yahoo-ba való integrációját is sürgetni fogja. Sőt a Microsoft Bing keresőmotorja már jelenleg is lehetővé teszi a Yahoo számára hirdetések eladását - állították a New York Tinesnek nyilatkozó elemzők.
Az alapkérdés ezek után, hogy a Yahoot vajon egyben érdemes megvenni, vagy a darabjai külön-külön érnek-e többet. A válasz attól függ, hogy az új tulajdonos a jelenlegi alapokon akar-e bevételt termelni, vagy a benne rejlő lehetőségeket kibontva új piacokon is versenybe kezd. Az utóbbi nyilván a felhasználóknak jobb, de a befektetőknek kockázatosabb.
Bradlow professzor szerint a Yahoo fejlődése ugyan megtorpant néhány területen, de még mindig hatalmas mennyiségű tartalmat szolgáltat, amelyet sok százmillió látogató használ minden nap, s ebből a társaság szép bevételt tud generálni. Ráadásul a kereskedelmi statisztikák is kedvezőek, mert a Yahoo látogatói sokkal többet költenek termékekre és szolgáltatásokra, mint az átlagos vásárlók, így a hozzájuk eljuttatott hirdetések is hatékonyabbak. A Times beszámolója szerint az augusztusi 81,2 millió egyedi látogatóval még mindig a Yahoo a világ legnagyobb hírszájtja. Méghozzá modelljét tekintve még mindig abban a formában, ahogy a portálok a 90-es években utat törtek maguknak a piacon.
Az eladásnál az ár nagyon fontos lehet, mert befektetési cégek jelezték, hogy nem hajlandóak 20 milliárd dollárnál többet fizetni a Yahoo-ért, amely megfelel a társaság pillanatnyi piaci értékének. A legnagyobb dilemmát a látogatók potenciális hűtlensége, lemorzsolódása okozza. A Yahoo hatalmas közönségével és hirdetési bevételeivel talán többet is megérne, de a befektetők a jelenlegi hektikus gazdasági környezetben nem lehetnek biztosak benne, hogy e látogatók olyan sokáig kitartanak, amíg az invesztíció visszatérül.